Ciekawostki

Problemy z pamięcią? – co jeść by sobie pomóc

Każdemu zdarza się czasami zapomnieć czyjegoś imienia, gdzie coś się znajduje, niemniej wraz z wiekiem problemy z pamięcią mogą się pojawiać coraz częściej. Warto zatem dbać o to by dostarczać naszemu organizmowi substancji, które pomogą zachować dobrą pamięć. Ćwiczenia umysłowe i zdrowa dieta są niezwykle istotne gdy zauważamy u siebie

Dieta

Produkty bogate w białko i wapń w diecie

Nabiał jako najlepsze źródło wapnia jest najprostszym sposobem dostarczenia sobie tego cennego pierwiastka. Dzięki dostarczeniu go w posiłkach zapewniamy sobie zdrowe zęby, kości oraz serce, a także wspomagamy odchudzanie. W przypadku gdy nabiał nie należy do ulubionych produktów warto sięgnąć po migdały, ciemnozielone warzywa, konserwy rybne, soki wzbogacane wapniem, rośliny strączkowe, figi czy soję(w każdej postaci). Najlepiej jest spożywać 2 do 4 porcji dziennie zarówno produktów z wapniem jak i białkowych.

Ryba w panierce z parmezanu i migdałów

Jeżeli lubisz chrupiące panierki, nie musisz z nich rezygnować dbając o linię! Wystarczy odpowiedni dobór składników, a ulubiona potrawa zyska zdrowy wymiar. Oto ryba w panierce z parmezanu i migdałów, która nie tylko doskonale smakuje, ale jest naprawdę zdrowa! Składniki: 4 filety z tilapii lub dorsza 1/2 szklanki startych migdałów 1/2 szklanki startego parmezanu 1/4 łyżeczki soli 1/4 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu 2 duże jaja (lub 3 białka) lekko ubite 2 łyżki