Ciekawostki

Drinki – jak to z nimi jest?

Wiele osób uważa drinki za lekkie i niskokaloryczne, ale niestety prawda jest nieco inna. Winowajcą kaloryczności napojów alkoholowych jest cukier – zarówno ten zamieniony w procesie fermentacji alkoholowej w etanol, jak i ten dodawany dla poprawienia smaku. Mililitr czystego alkoholu ma 7 kcal, a jak wiadomo im słodszy napój tym

Dieta

Buraki – rubinoczerwona dawka zdrowia

  Buraki poza swoją piękna barwą i słodkim aromatem, są bogactwem składników odżywczych i związków chemicznych , błonnika, kwasu foliowego i potasu. Betacyjany – błonnik roślinny, zawarte w burakach chronią komórki przed czynnikami rakotwórczymi, mają też zdolność zmniejszania niektórych rodzajów guzów. Substancja zwana betainą pomaga obniżać poziom homocysteiny, która to zwiększa ryzyko chorób serca. Błonnik zawarty w burakach obniża „zły” cholesterol LDL, a pomocne są mu saponiny, które wiążą cholesterol

Hiszpańska sałatka z cykorii

Hiszpańska sałatka z cykorii, to lekka i bardzo pożywna opcja, która stanowić może doskonały pomysł na śniadanie, obiad i kolację! Pełna warzy i smacznej porcji białka w postaci tuńczyka, daje dużo energii i poprawia samopoczucie. Składniki: 6 kolb cykorii ( lub spora porcja roszponki) 3 pomidory sok z połowy cytryny czerwona cebula puszka tuńczyka w sosie własnym 50 g czarnych oliwek małe kolby kukurydzy z puszki (lub ziarna z puszki) 3