Faktem jest, że nie ma jednej pewnej metody eliminacji błędów dietetycznych . Szczególnie gdy decydujemy się wziąć za siebie warto wykluczyć przynajmniej kilka kwestii, aby uzyskać i co najważniejsze utrzymać smukłą linię. Oto kilka z nich:
  • Po pierwsze uwierz w siebie, uwierz, że się uda! Zakładając porażkę nigdy nie osiągniesz celu. Stawiaj sobie małe poprzeczki np. zmieszczę się w mniejszą parę dżinsów i konsekwentnie to realizuj.
  • Ruszaj się! To, że jesteś na diecie i ograniczasz jedzenie, nie oznacza że schudniesz i utrzymasz efekt. Ruch to podstawa. Wybierz aktywność, która sprawia Ci przyjemność i pamiętaj o regularnym uprawianiu sportu conajmniej 2-3 razy w tygodniu.
  • Zastanów się nad słodkościami – cukierek czy dwa, mały batonik nie zaszkodzi – myślisz. Uważaj bo z jednego może zrobić się kilka, a to już duża różnica.
  • Mało sypiasz? Warto się nad tym zastanowić, gdyż niedobór snu obniża poziom leptyny odpowiedzialnej za prawidłowy metabolizm. Braki te wywołują ataki wilczego apetytu.
  • Odchudzasz się zawsze na wiosnę? Zastanów się kiedy tak naprawdę tyjesz i wtedy przejdź na dietę, być może to lato lub jesień.
  • Jesz dużo sałat? Pamiętaj, że niektóre z nich szczególnie z zawiesistymi dressingami mają więcej kalorii niż hamburger!