Zdrowy styl życia zapewnia nie tylko smukłą sylwetkę, ale co najważniejsze, wewnętrzną homeostazę, czyli równowagę. Wiele osób, które chciałyby zmienić nawyki na zdrowsze, zastanawia się jak zacząć swoją przemianę. Dwa najważniejsze filary to zbilansowana dieta, dopasowana do indywidualnych wymagań i potrzeb konkretnej osoby oraz aktywność fizyczna. W pierwszej kwestii możemy wybrać fit catering, dostępny we wszystkich większych miastach, m.in. takich jak Poznań. W przypadku ćwiczeń, wiele zależy od naszej kondycji, niemniej jednak warto zacząć od krótkich treningów i stopniowo zwiększać intensywność.

Ograniczenie złych nawyków

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zbyt diametralna zmiana sposobu odżywiania się oraz znaczne ograniczenie ilości spożywanego jedzenia. Takie próby najczęściej kończą się niepowodzeniem, ponieważ nasz organizm nie jest przygotowany na tak duży deficyt kaloryczny. Zatem jak zacząć być fit?

  • W pierwszej kolejności należy rzetelnie przeanalizować nasz sposób odżywiania się, orientacyjnie obliczyć ilość spożywanych kalorii i porównać je z zapotrzebowaniem kalorycznym. Taka analiza pozwoli określić cele i zaplanować dietę. Na początku warto zacząć od stopniowego ograniczania słodyczy. Jeżeli spożywamy średnio jedną słodką przekąskę w trakcie dnia, czyli około 30 w miesiącu, należy wprowadzić tak zwany system zero-jedynkowy. Spożywanie słodyczy co drugi dzień pozwoli ograniczyć ich ilość aż o 50%.
  • Kolejnym ważnym elementem diety jest ograniczenie, a docelowo całkowite wyeliminowanie słodkich napojów. Niestety w praktyce nie jest to takie łatwe, gdyż cukier jest silnie uzależniającą substancją. Dobrym pomysłem jest spożywanie mineralnej wody niegazowanej z dodatkiem musujących witamin, które bez trudu kupimy w aptece.
  • W przypadku osób pełnoletnich, kluczowe jest również ograniczenie ilości spożywanego alkoholu, który jest bardzo kaloryczny, a co więcej, wzmaga uczucie głodu. Kolejną kwestią jest palenie tytoniu, który powoduje nie tylko szereg chorób, ale też znacząco obniża naszą wydolność oddechową. Osoby palące papierosy przez wiele lat i chcące zerwać z nałogiem, mogą skorzystać z wizyty u specjalisty.

Przygotowanie nawet najprostszych dań jest niestety czasochłonne, dlatego coraz więcej osób korzysta z gotowych posiłków, które są dostarczane każdego dnia pod wskazany adres. Fit catering to idealna propozycja dla wszystkich, którzy nie mają czasu gotować, a jednocześnie chcą się zdrowo odżywiać.

Systematyczny wysiłek fizyczny

Wiele osób utożsamia ćwiczenie wyłącznie z podnoszeniem ciężarów na siłowni, jest to jednak błędne podejście. Początkujący mogą zacząć od 30 minutowych spacerów. Regularny wysiłek fizyczny znacząco obniża ryzyko zachorowania na takie choroby jak cukrzyca typu 2, miażdżyca, nadciśnienie oraz wiele innych. Zbilansowana dieta, w połączeniu z ćwiczeniami, dają zawsze najlepszy efekty, jednak aby były one trwałe, należy stopniowo wprowadzać zmiany, dzięki czemu dajemy naszemu organizmowi czas na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji.

W większości przypadków kluczowy jest pierwszy miesiąc. Jeżeli go przetrwamy, dalej będzie już tylko łatwiej. W dalszym ciągu należy ograniczać słodycze oraz alkohol, dzięki czemu aby obniżyć kaloryczność, nie będziemy musieli redukować wielkości posiłków. Zmiany w samopoczuciu i wyglądzie, w zależności od konkretnej osoby, można zaobserwować już po 4 lub 8 tygodniach ćwiczeń i stosowaniu zbilansowanej diety, dlatego warto podjąć wyzwanie bez względu na płeć oraz wiek już w tym momencie.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy FIT MIX.