Zmęczenie bywa uciążliwe i może dopaść każdego. Symptomów jest wiele poczynając od skrajnego wyczerpania, płytkiego oddechu, braku energii i motywacji, kołatania serca, niezdolności do normalnego funkcjonowania, a na apatii skończywszy. Co jednak możemy zrobić gdy czujemy znużenie i wyczerpanie? Jak można się domyślić duże znaczenie ma tryb życia. Osoby zmęczone często sięgają po kofeinę, czekoladę i inne słodycze, które dodają energii na chwilę, ale na dłuższą metę tylko pogłębiają stan zmęczenia. Jak zatem radzić sobie z utrudniającym życie zmęczeniem?

Walczyć można na wiele sposobów, najlepiej jest połączyć je wszystkie, a rezultaty z pewnością dadzą nam powód do radości. Oto kilka sposobów:

  • zaczynaj dzień od d zdrowego, pełnowartościowego śniadania np. zjedz pełnoziarniste płatki z mlekiem lub sokiem owocowym, zagryzając garścią suszonych owoców;
  • jedz regularne posiłki i zdrowe przekąski jak np. chudy jogurt, owoce, orzechy aby podtrzymać poziom energii przez cały dzień; szczególnie produkty bogate w witaminy z grupy B, żelazo oraz chrom redukują ryzyko wystąpienia zmęczenia;
  • każdego dnia nie zapominaj o chwili na relaks, gdyż regularne chwile wytchnienia znacznie redukują stres i z czasem zapobiegają zmęczeniu;
  • zamiast dostarczać organizmowi kofeiny zrezygnuj z niej na rzecz wody – pij przynajmniej 8 szklanek dziennie;
  • umiarkowany wysiłek fizyczny odstresowuje i dostarcza energii;
  • niezwykle istotny jest regularny i wystarczająco długi sen – 6-8 godzin dziennie, pozwala organizmowi na regenerację i odpoczynek.

W diecie jak już wyżej wspomniano pomagają produkty bogate w : żelazo, które znaleźć można w produktach takich jak: chude czerwone mięso, drób, ryby, a także rośliny strączkowe, buraki, orzechy, ziarna i zielone warzywa liściaste; w witaminy z grupy B znajdujące się w płatkach śniadaniowych, chlebie, roślinach strączkowych, mięsie, nabiale i zielonych warzywach. Pomocne są także produkty węglowodanowe bogate w błonnik takie jak ryż i makarony, które uwalniając cukry do krwi powoli, zapewniają stały dopływ energii.

Nie zaleca się picia alkoholu, gdyż w nadmiarze odwadnia organizm i powoduje zmęczenie. Dobrze jest także ograniczyć słodkości, które po gwałtownym podniesieniu energii, powodują jej znaczny spadek.

 


Trening, Fitness, Dieta...
Chcesz dowiedzieć się więcej i być na bieżąco? Wpisz swój adres Email i dołącz do nas 🙂