Zalew informacji na temat rozmaitych suplementów diety sprawia, że nie do końca wiemy czy i kiedy są nam one potrzebne. Złotym środkiem może okazać się jednak fakt, iż będąc aktywnym i dbając o kondycję potrzebujemy podobnie jak sportowcy dodatkowej dawki składników odżywczych, jakie dać mogą właśnie suplementy.

Wysiłek fizyczny i dbałość o formę wymaga odpowiedniego wzmocnienia, dlatego sięgając po pewne suplementy możemy sobie bardzo dopomóc. Mają one bowiem służyć jako uzupełnienie diety, wypełniając braki składników odżywczych niezbędnych do maksymalnej wydajności. Oto kilka najbardziej uniwersalnych i doskonałych nie tylko dla sportowców suplementów, które wspomogą nasze zdrowie i kondycję:

Multiwitaminy

Nie jest to nowość, jednak są one niezbędne szczególnie dla tych, którzy w codziennej diecie stronią od warzyw i owoców. Jedna tabletka multiwitamin dziennie pozwala uzupełnić sporą część niedoborów witamin i minerałów. Warto jednak pamiętać, iż nie zastąpią one zbilansowanej diety.

Odżywki białkowe

Białko to ważny składnik naszej diety, niemniej odżywki białkowe to produkty, które mają także inne zalety – są wygodne w użytkowaniu i mają na ogół znacznie mniej kalorii niż pełny wysokobiałkowy posiłek. Pijąc po treningu koktajl białkowy przyspieszamy regenerację mięśni i dostarczamy organizmowi niezbędnych aminokwasów potrzebnych do ich wzrostu. Najpopularniejsze białka to serwatki i kazeiny. Serwatki wchłaniają się szybko, podczas gdy kazeiny działają powoli dając długotrwałą podaż składników odżywczych budujących mięśnie. Wielu specjalistów zaleca mieszanie tych dwóch cennych aminokwasów, gdyż dają one wówczas najlepsze efekty.

Kreatyna

Ta syntetyczna wersja źródła energii wytwarzanej naturalnie w naszym organizmie, jest przechowywana w mięśniach i daje im energię podczas wykonywania ćwiczeń. Pozwala ona również efektywniej odzyskiwać siłę i wzrost masy mięśniowej po treningu. Można ją zażywać samodzielnie lub łączyć z białkami.

Olej rybny

To suplement, który pozwala poprawić zdrowie serca. Stanowi on najlepszą ochronę przed chorobami układu sercowo-naczyniowego. Zalecane jest przyjmowanie go 2 gramów dziennie. Warto jednak zainwestować w dobrej jakości suplementy z olejem rybnym, gdyż mają lepszy smak, nie pozostawiając „morskiego” posmaku w ustach na cały dzień.

Polecamy Sklep kfd – odżywki i suplementy diety