Diety i zdrowe odżywianie

Dieta pudełkowa, czyli catering dietetyczny w pigułce

Pewnie spotkałaś się już z pojęciem diety pudełkowej. Jest to rodzaj diety, który święci swoją chwilę triumfu za sprawą gwiazd, które chętnie sięgają po dana w pudełkach jako alternatywę dla jedzenia fast foodów czy szybkich, ale tuczących przekąsek. Co warto wiedzieć o diecie pudełkowej? Posiłki w pudełku Dieta pudełkowa, czyli catering dietetyczny wrocław to usługa stosunkowo nowa, która jednak zaczęła się coraz bardziej upowszechniać. Polega ona na dostarczaniu świeżych, zdrowych

Dieta antyzaparciowa – co jeść, aby poprawić pracę jelit

Zaparcia to jedno z najczęstszych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Szacuje się, że dotykają około 20-30% osób. Główną przyczyną nieregularnego rytmu wypróżnień jest nieprawidłowy styl życia, a przede wszystkim zła dieta. Co zatem jeść, a czego unikać, aby jelita działały sprawniej? Pod określeniem “zaparcia” należy rozumieć zbyt rzadką częstotliwość wypróżnień oraz związany z nimi dyskomfort. Zdaniem specjalistów niepokój powinny wzbudzać wypróżnienia rzadsze niż 2 razy w tygodniu. Nie można również

Studia czas start! 5 typów studenta, o których nie miałeś pojęcia

Studencie! Najwyższy czas zakończyć swoje najdłuższe wakacje! Wkrótce powrócisz do edukacyjnych obowiązków, wykładów i przyjaciół. Spotkania towarzyskie wymagają jednak odpowiedniej oprawy, dlatego warto spędzić je w towarzystwie doskonałych przekąsek Słona Ona, O!Żesz Sezam, Cud Miód, Koko Loko i Love Las – to gwarancja udanej zabawy! Jeżeli zastanawiasz się, który smak najlepiej pasuje do Twojego charakteru, koniecznie rozwiąż nasz test i sprawdź jakim typem studenta jesteś! 1. Kiedy rozpoczynasz naukę do

Kaszka pszenna zdrowym wyborem żywieniowym dla Twojego maluszka!

Rozpoczynając rozszerzanie diety niemowlęcia od warzyw i owoców, warto pamiętać również o stopniowym wprowadzeniu produktów zbożowych. Jednym z najpopularniejszych artykułów zbożowych dla niemowląt jest kaszka pszenna.   Kiedy jest odpowiedni moment na wprowadzenie kaszki pszennej do jadłospisu dziecka? Kaszka pszenna powinna być wprowadzana do diety po ukończeniu przez niemowlę szóstego miesiąca życia. Śladowe jej ilości można jednak podać niemowlęciu jeszcze przed ukończeniem pierwszego półrocza. Ma to związek ze stanowiskiem Europejskiego

5 produktów z dużą zawartością białka

Miłośnicy sportu doskonale zdają sobie sprawię z tego, że na osiągane przez nich wyniki wpływa nie tylko intensywność treningów, ale również to, co i kiedy jedzą. Uwagę zwracają zarówno na ilość kalorii, jak i na składniki odżywcze. Rzecz jasna bardzo ważnym z nich jest białko – to właśnie ono jest podstawowym budulcem mięśni oraz komórek. Dzięki niemu jesteśmy w stanie odbudować mikrourazy oraz odpowiednio zregenerować organizm. Warto dowiedzieć się, w

Przywróć harmonię i zdrowie

Dobre samopoczucie i stan zdrowia to jedne z najważniejszych kwestii, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. Nieprawidłowy sposób odżywiania potrafi znacznie obniżyć komfort naszego życia, a także spowodować powstawanie licznych chorób czy schorzeń. Dlatego nie należy bagatelizować pierwszych niepokojących objawów i zacząć działać od razu. Jednym ze sposobów na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia jest oczyszczenie organizmu z toksyn. Polecanym rozwiązaniem jest dieta oczyszczająca, której autorką jest dr Ewa

Jedz tłuszcze by schudnąć

Jak wykazują badania, jedzenie pokarmów, które zawierają zdrowe tłuszcze o określonej porze, może znacznie zwiększać nasz metabolizm, przez co chudniemy! Warunkiem jest określony limit czasu w którym kusimy się na coś tłustego. Warto zatem jest jeść tłuszcze by schudnąć? Nowe badania wykazały, iż osoby, które w określonych godzinach dniach spożywały tłuszcze, poprawiały swoje funkcje metaboliczne. Jest tutaj tylko jeden niuans – tłuste nie oznacza porcji pączków czy kiepskiej jakości pizzy. Muszą to

A na upalne dni – lody dla ochłody

Zjadając ten pyszny mrożony przysmak często mamy wyrzuty sumienia. Jest to jednak błąd! Lody są jednym z najmniej kalorycznych deserów. Mają masę zalet, ważne jest jednak aby chcąc zadbać o linię, wybierać te lżejsze tzn. nie z pełnego mleka typu premium, bądź sorbetowe lub szerbetowe (sok z mlekiem). Oto kilka plusów jakie dają lody: Mogą je jeść wszyscy, gdyż są lekkostrawne. Jedynym ale, jest fakt uczulenia na białko mleka krowiego

Jak uzyskać najwięcej witamin z żywności?

Każdy dbający o zdrową dietę chce, aby wynieść ze świeżych warzyw i owoców jak najwięcej witamin i innych składników odżywczych. Jak zatem kupować i przygotowywać produkty, aby najwięcej zyskać na ich wartości? Oto kilka porad i sposobów na to jak uzyskać najwięcej witamin z żywności: Warto kupować produkty hodowane w okolicy miejsca zamieszkania – najlepiej w lokalnych warzywniakach, to daje nam pewność że są one świeże i bogate w witaminy

Zachcianki – jak walczyć z pokusą na coś słodkiego?

W zasadzie każdy nawet będąc na diecie – a może szczególnie wtedy – ma jakieś zachcianki. Mamy ochotę na coś słodkiego, słonego, konkretna potrawę. Jak walczyć z tą ogromną pokusą – zwłaszcza gdy pojawia się często. Jest kilka sposobów na zachcianki, ale wszystko w dużej mierze nisetety zależy od naszej silnej woli. Gdy dopada nas smak na coś słodkiego zbawienne okazują się herbaty, otóż wypijając kubek ciepłej pysznej herbaty ziołowej,

Wielkanocny koszyczek – ile kalorii mają świąteczne specjały?

Wielkanoc to bez wątpienia czas świętowania, wytchnienia, spotkań z rodziną, no i oczywiście jedzenia smakołyków. Nie da się ukryć, że wybór jest ogromny i ciężko nie skusić się na kawałek tradycyjnego mazurka czy porcji żurku z kiełbasą. Ile kalorii ma wielkanocny koszyczek i przysmaki ze świątecznego stołu? Wielkanocny koszyczek, to obfitość smakołyków z których najlżejsza i najzdrowsza jest rzeżucha. Za sprawą bogactwa witaminy C, żelaza czy magnezu jest określana mianem

Sposoby na zdrowe przekąski!

Jeżeli często zdarza Ci się, że mimowolnie sięgasz po małe co nie co, zastanów się czym tak naprawdę się zaspakajasz? Słodycze, szybki baton z automatu, to niestety nie są zdrowe przekąski! Nie bądź zdziwiony, że po chwili znowu będziesz szukać! Wszystko to dlatego, że przekąski jak chipsy, precle, cukierki, ciasteczka, batony, to głównie wyrafinowane węglowodany, które po szybkim dostarczeniu energii, nagle tracą na sile sprawiając, że szukamy dalej… Jak zatem

Dieta a Twoja lista zakupów

Jesteś na diecie i nie wiesz, jak kupować, aby zawsze mieć w lodówce świeże i zdrowe produkty? Nic straconego. Podpowiadamy, co zmienić w codziennych przyzwyczajeniach i jak planować zakupy. Dieta to swego rodzaju małe, codzienne rytuały, które musimy wykonywać, aby okazała się skuteczna. Jednym z nich jest zapewnienie sobie odpowiednich produktów spożywczych, które powinny być zawsze świeże. Warto znacznie wcześniej poszukać inspiracji na lekkie potrawy i przygotować listę potrzebnych do

Dlaczego kobietom trudniej schudnąć?

Dlaczego kobietom trudniej schudnąć niż mężczyznom? Być może brzmi to jak mit odchudzania, niestety jest kilka powodów – zarówno biologicznych, jak i behawioralnych, dla których jest to zadanie trudniejsze dla płci pięknej. Szczególnie objawia się w to w sezonie przygotowań do lata, kiedy to panie popadają w „obsesję” odchudzania. Frustracja się pogłębia, gdy np. w odchudzającej się parze, na tej samej diecie, mężczyzna traci kilogramy z dnia na dzień, a

Jedzenie w biegu? – kilka porad jak zjeść szybko i zdrowo

Ciągły pośpiech, brak czasu na gotowanie, ba nawet zakupy? Oto kilka porad które pomogą Ci zjeść zdrowo i szybko w każdy zwariowany dzień 🙂 Jak uskutecznić jedzenie w biegu? Poranki bywają najcięższe, gdy musisz zebrać siebie i wszystkie sprawy na dzień w jakąś rozsądną całość.. Absolutnie nie wykluczaj śniadania! Nie musisz robić omletów czy kanapek z misternie ułożonymi składnikami – wystarczy gdy zjesz jogurt naturalny z garścią musli i przegryziesz

Czym dla zdrowia jest Tłusty Czwartek?

Tłusty Czwartek to tradycja, którą kochają łasuchy. To dla wielu z nas jedyny dzień w roku, w którym folgujemy obżarstwu, zajadając pączki i inne smakołyki, przed którymi wzbraniamy się na co dzień, w dużych ilościach. Niestety może on nieść pewne zagrożenia dla naszego zdrowia… Poza faktem, iż w Tłusty Czwartek zjadamy naprawdę sporo tłustych i słodkich smakołyków, które same w sobie do najzdrowszych nie należą, warto uważać na ich pochodzenie. Najbardziej niebezpieczne

5 sposobów na zastąpienie kawy

Kawa to jeden z napojów, który towarzyszy nam każdego dnia. Mało kto pamięta jednak o tym, iż podobne rezultaty w równie pysznej i często zdrowszej formie mają również inne napoje, które stanowią doskonały sposób na zastąpienie kawy. Kawa jest bardzo korzystnym dla naszego zdrowia napojem, gdyż może zmniejszać ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2, pozwala chronić przed zaburzeniami rytmu serca, a przy tym daje solidną dawkę energii. Nie należy z nią

Chcesz schudnąć i czuć się dobrze? – receptą może być dieta zgodna z wiekiem!

Organizm człowieka wraz z wiekiem zmienia się i potrzebuje wszelakich składników odżywczych w większej lub mniejszej ilości. Zmienia się zapotrzebowanie kaloryczne, przemiana materii a wydolność naszego organizmu spada. To co jedliśmy bezkarnie mając 20 lat, po 30-tce może spowodować oponkę na brzuchu a po 50-tce nadwagę! Ważne jest zatem aby dietę, także tę odchudzającą dostosować do wieku i ryzyka chorób na jakie jesteśmy narażeni w danych okresie życia. Dieta zgodna z

Zupowy detox – klucz do młodości i wymarzonej sylwetki

Zgodnie z aktualnymi zaleceniami dietetycznymi oraz badaniami m.in. na temat zapobiegania nowotworom i chorobom układu krążenia rekomenduje się spożywanie min. 500g warzyw dziennie . W natłoku codziennych obowiązków nie jest to łatwe. Dieta zupowa to znakomity sposób na dostarczenie organizmowi zdrowych i świeżych produktów 🙂 To źródło cennych składników odżywczych i mikroelementów.   „Zupping detox” to 5 albo 10 dniowa dieta, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn, a jednocześnie zafundujesz

Nadmiar białka – jak wpływa na nasze zdrowie

Białko, to bez wątpienia jeden z najważniejszych składników naszej diety, bez którego nie sposób się obejść. Istnieje wokół niego wiele prawd i mitów, a jedną z najbardziej popularnych jest to, że nadmiar białka, może spowodować problemy z nerkami, czy też problem z utrzymaniem wapnia w kośćcu.  Badacze na Uniwersytecie w Teksasie, postanowili przeprowadzić badania na temat wpływu jaki ma na nasze zdrowie nadmiar białka. Poza  mitami związanymi z pogorszeniem pracy nerek czy