Breaking news
  • No posts where found

Dieta <3

Ryby – dlaczego nie powinno zabraknąć ich w diecie?

Ryby to prawdziwa skarbnica wartościowych składników, z których każdy powinien czerpać. Ryby to produkt spożywczy, który powinien być obecny w diecie każdego. To prawdziwe bogactwo różnych wartościowych produktów odżywczych. A oprócz tego, przy udziale ryb można stworzyć różnorodne i naprawdę smaczne dania. Mity na temat ryb Naukowcy przekonują, że ryby powinno się jeść nawet dwa razy w tygodniu. Jednak medialne doniesienia sugerują, że ryby wcale nie są takie zdrowe, ponieważ

Przywróć harmonię i zdrowie

Dobre samopoczucie i stan zdrowia to jedne z najważniejszych kwestii, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. Nieprawidłowy sposób odżywiania potrafi znacznie obniżyć komfort naszego życia, a także spowodować powstawanie licznych chorób czy schorzeń. Dlatego nie należy bagatelizować pierwszych niepokojących objawów i zacząć działać od razu. Jednym ze sposobów na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia jest oczyszczenie organizmu z toksyn. Polecanym rozwiązaniem jest dieta oczyszczająca, której autorką jest dr Ewa

Właściwości magnezu

Magnez to pierwiastek, który ma działanie uspokajające. Wpływa na pamięć i koncentrację. Jego prawidłowa ilość zapobiega chorobom serca i zmniejsza bóle miesiączkowe. Niedobór magnezu może wywoływać skurcze mięśni i osłabienie kości. Wpływ magnezu na układ nerwowy Magnez to pierwiastek, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zmniejsza nadpobudliwość oraz uspokaja. Poprawia też pamięć i koncentrację. Niedobór magnezu może powodować stany lękowe, kłopoty z zasypianiem oraz nadmierne zmęczenie. Często pojawiają się

Przewodnik po przekąskach dla aktywnych

Styl życia jaki prowadzimy wpływa na nasze zdrowie i dietę. Będąc osobami aktywnymi fizycznie, dużą wagę przywiązujemy do jedzenia zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Potrzebujemy szybkich przekąsek, które zapewnią nam siłę i energię na cały dzień, pamiętajmy o tym aby przekąski dostosowane były do wykonywanych przez nas codziennych aktywności. Podjęcie wyzwania, jakim jest regularna aktywność i racjonalne odżywianie, nie od razu przychodzi z łatwością. Wymaga to często silnej woli i determinacji.

Magnez – jak wzbogacić dietę w ten cenny pierwiastek?

Jak wiadomo magnez jest jednym z niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu pierwiastkiem. Często odczuwamy dolegliwości jego niedoborów, w szczególności gdy mamy stresujący okres, stosujemy niektóre rodzaje leków lub podejmujemy zwiększony wysiłek fizyczny. Najczęściej jednak sięgamy po suplementy… Można jednak zrezygnować ze sztucznych wspomagaczy, wzbogacając dietę w produkty bogate w magnez w naturalnej postaci. Być może działają nieco wolniej, ale efektywniej i na dłużej! Magnez jest niezwykle ważnym dla naszego zdrowia

Melon z szynką parmeńską

Melon z szynką parmeńską to doskonały wybór dla osób na diecie i nie tylko, a ponieważ sezon przyjęć na świeżym powietrzu w pełni, tym bardziej warto opracować proste i smaczne przekąski, które są lekkie, orzeźwiające i sprawdzą się nawet podczas wizyty niezapowiedzianych gości. Melon z szynką parmeńską – składniki: melon szynka parmeńska lub szwardzwaldzka odrobina oliwy z oliwek zielenina do dekoracji Przygotowanie: Melona obrać ze skórki, wydrążyć miąższ z pestkami a pozostałe

Kilka powodów dla których warto jeść orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne są bogactwem zdrowej energii, gdyż pełne są witamin i minerałów a dodatkowo pomagają uzupełnić niedobory białka. Poniżej kilka powodów, dla których warto jeść te smaczne orzeszki, ale tylko wówczas gdy nie mamy na nie alergii! Bogactwo białka – w porcji orzeszków jest aż 7 g białka! – spróbuj znaleźć równie bogatą w ten składnik przekąskę! W zasadzie nie mają pustych kalorii – poza białkiem zawierają aż 6 niezbędnych

Ciastka owsiane z orzechami i miodem

Jeżeli szukasz prostej a zarazem zdrowej przekąski, wypróbuj ten klasyczny przepis na ciastka owsiane z orzechami i miodem. Jest to doskonała alternatywa dla aktywnych, którzy potrzebują solidnej dawki energii w ciągu dnia! Składniki na ciastka owsiane z orzechami i miodem: 1/3 kostki masła 300 g płatków owsianych garść orzechów włoskich garść nerkowców (można dodać inne orzechy) 3-4 łyżki miodu wiórki kokosowe 2 łyżki mąki razowej 2 jajka Sposób przygotowania: Masło

Energetyczne batony na wiosenne wycieczki

W czasie wiosennych weekendów zapełniają się ścieżki biegowe i trasy rowerowe. Trudno znaleźć wolną ławkę w parku. Wszyscy dostajemy zastrzyk pozytywnej energii, a natura budzi się do życia z zimowego letargu. Wspomóż swój organizm mieszanką zbóż i bakalii w formie poręcznego batona HELIO! Przy pierwszych wiosennych promieniach słońca częściej się uśmiechamy, mamy więcej energii i dłużej przebywamy na świeżym powietrzu. Wtedy też zaczyna się okres pikników, boiskowych zmagań, pieszych i

Zdrowe przekąski, o których zapominamy

Zdrowe przekąski, to najlepszy sposób na dostarczenie sobie w ciągu dnia porcji witamin, minerałów i innych dobroczynnych dla nas substancji odżywczych. Często jednak smakołyki pełne składników tak dla nas dobrych pomijamy, obstawiając nasze ulubione pewniaki! Może warto czasami spróbować kilku wśród poniższych – niby oczywistych, a jednak często pomijanych w codziennej diecie produktów i zajadać je częściej? Przejrzyj poniższa listę i zastanów się ile razy jadłeś, te zdrowe przekąski. Kiedy

Jakie warzywo jest najbardziej pożywne?

Wszyscy wiemy, że trzeba jeść dużo warzyw i owoców, ale nie wiemy, że istnieje duża różnica między zjedzeniem garści słupków marchewki a np. mandarynką czy zielonymi warzywami. Przeprowadzono zatem testy by ocenić, które z warzyw i owoców są najbogatsze w składniki spośród których, szczególnie zwrócono uwagę na ilość włókien błonnikowych, białko, potas oraz witaminy. Jak się okazało, najbardziej pożywne i fit są wszelakie warzywa zielono liściaste! Oto top 5 z

Dietetyk Katowice – poznaj zasady zdrowej diety

Coraz więcej osób w różnym wieku decyduje się na zmianę nawyków żywieniowych oraz wprowadzenie do swojego życia zdrowej, zróżnicowanej diety. Dla niektórych z nich impulsem dla zmiany dotychczasowego stylu życia jest chęć zrzucenia kilku zbędnych kilogramów lub osiągnięcia atrakcyjnej i wysportowanej sylwetki. Inni z kolei wybierają dietę oraz zdrowe odżywianie ze względów ogólnozdrowotnych (zmierzając do utrzymania lub uzyskania jak najlepszej kondycji fizycznej lub psychicznej) albo z uwagi na posiadane już

Frittata ze szparagami i ziemniakami

Frittata, to włoski omlet, przyrządzany zazwyczaj z całych jajek, ale chcąc ograniczyć tłuszcz i cholesterol, warto dodać więcej białek i mniej żółtek. Zamiast brokułów czy szparagów można dodawać dowolne warzywa, szynkę, kurczaka, krewetki itp. itd. Można także dodawać różne sery np. feta czy kozi. Frittata – Składniki na 4 porcje: 3 łyżeczki oliwy z oliwek 250 g czerwonych lu zwykłych ziemniaków, pokrojonych w kosteczkę 450 g szparagów, pokrojonych w 2

Witaminowy alfabet – witamina D

Witamina D to niezwykle ważna dla organizmu człowieka witamina. Wpływa na układ kostny, nerwowy, mięśniowy, immunologiczny, krążenia czy rozrodczy – jest to zatem witamina niezbędna. Witamina D jest istotna w przyswajaniu wapnia i fosforu. Jest witaminą rozpuszczalna w tłuszczach, a nazywana jest często witaminą słoneczną, ponieważ organizm potrafi ją wytwarzać pod wpływem promieni ultrafioletowych, padających na skórę – wystarczy przebywać codziennie na słońcu przez 10-15 minut dziennie. Najważniejsze znaczenie mają

Produkty ziarniste i ziemniaki w diecie

Produkty ziarniste to grupa składająca się z tych pokarmów, które są bogate w węglowodany złożone jak pieczywo, płatki śniadaniowe, ryż, makarony, płatki owsiane. Ziemniaki, fasola oraz soczewica również zaliczają się do tych pełnych ww. węglowodanów. Wszystkie te produkty cechują się także tym, iż stanowią główne źródło błonnika, witamin z grupy B oraz minerałów. Warto wybierać spośród obszernej ilości produktów pełnoziarnistych te najbogatsze w składniki: chleb razowy, żytni, kasza gryczana, płatki

Wiosenna zupa krem ze szparagów

Delikatna zupa krem ze szparagów z nutą cytryny i odrobiną curry jest niezwykle bogata w smaku. Podkreślają jej smak kremowe ziemniaczki i jogurt. Można ja podawać na ciepło jak również na zimno. Wiosenna zupa krem ze szparagów – Składniki: 2 łyżki masła 2 łyżki oliwy z oliwek 1 średnia cebula, drobno posiekana 1/2 łyżeczki solo 1/2 łyżeczki curry skórka i sok z jednej cytryny 1/4 łyżeczki mielonego imbiru 2 szklanki

Pistacje – co warto o nich wiedzieć?

Pistacje to jedne z najpopularniejszych orzechów. Są niezwykle wciągające i zdrowe. Co zatem warto wiedzieć o pistacjach? Oto co ciekawego kryją w sobie pistacje! Co jest w ich nazwie? W Iranie pistacje oznaczają „śmiejący się orzech” z kolei w Chinach to „orzechy szczęścia”. Wielu nazywa je również zielonymi migdałami. Gdzie odkryto pistacje? Jako pierwsi te cudowne orzechy odkryli Włosi. W I wieku naszej ery pistacje pojawiły się w Rzymie za sprawą Cesarza

Smakołyki na dobranoc

Rzeczą oczywistą jest, że nazbyt obfite posiłki przed snem, są niemal przepisem na problemy z żołądkiem, a to z kolei utrudnia dobroczynny wypoczynek. Zanim sięgniesz po porcję krakersów i sera lub tłustą pizzę, wypróbuj poniższe pomysły na smakołyki na dobranoc. Pieczone słodkie ziemniaki Jeżeli lubisz zapiekane ziemniaki, bataty będą równie smaczną i bardzo zdrową opcją. Wystarczy pokroić je na kawałki – słupki czy ćwiarteczki, a następnie zapiec w piekarniku z

Zdrowe budowanie masy mięśniowej

W gabinetach dietetycznych pojawiają się głównie osoby, których celem jest odchudzenie ciała. Zdecydowanie rzadziej klienci, bądź klientki poszukują rozwiązań dietetycznych pozwalających zwiększyć masę mięśniową. Za budowanie masy mięśniowej zabierają się głównie mężczyźni w młodym wieku. Umięśnione ciało jest bowiem traktowane jako idealny wzorzec. Nic więc dziwnego, że siłownie pękają w szwach, a dietetycy coraz częściej zajmują się układaniem diet na masę mięśniową. Co i jak jeść, aby przytyć – zasady

Śniadaniowe burrito z fasolą

Burrito z fasolą na śniadanie? Jeżeli nie masz pomysłu na pożywne śniadanie, ta lekka wersja burrito będzie doskonała! Połączenie smakowitej jajecznicy z fasolą i salsą w tortilli, to smakołyk, który wejdzie na stałe do śniadaniowego menu. Składniki na burrito z fasolą: 1 całe jajo i 2 białka 1/4 puszki fasoli (czerwonej lub czarnej) 2 łyżki salsy lub ulubione warzywa 2 łyżki startego sera cheddar o niskiej zawartości tłuszczu 1 mała