Breaking news
  • No posts where found

Dieta <3

Szybki i zdrowy obiad? To możliwe – sprawdź nasze przepisy

Jesteś osobą dynamiczną i nie lubisz marnować czasu na gotowanie? Wcale nie musisz sięgać po fast foody. Wystarczy, że poznasz kilka przepisów na szybkie, zdrowe i smaczne dania. Prostota i łatwa dostępność składników – to ich niepodważalne atuty. Być może poniższe propozycje staną się dla Ciebie inspiracją i zmienią podejście do gotowania? Szybki obiad, któremu poświęcisz zaledwie 30 minut – takie właśnie są poniższe przepisy. Stanowią alternatywę dla restauracji i

Nie tylko funkcje wyciskarki do soków są ważne

Wybierając się do sklepu w celu zakupu wyciskarki do soków, trzeba pamiętać nie tylko o jej efektywności, ale również o takich warunkach jak długa gwarancja producenta. Konieczne jest, aby wyciskarka otrzymała gwarancję na pokrycie niefortunnych wad fabrycznych, które mogą nie być oczywiste na samym początku. Dla pełnego spokoju ducha można wybrać takie marki i modele, które gwarantują dożywotnią gwarancję. Jeśli jednak jest się początkującym użytkownikiem wyciskarki do soków i nie

Nietolerancja laktozy czy już alergia na białko mleka krowiego?

Coraz częściej słyszy się o alergii na białko mleka krowiego oraz nietolerancji laktozy w produktach. Pojęcie alergii jest zamiennie stosowane z nietolerancją. Nietolerancja i alergia różnią się między sobą zarówno przyczynami zaburzeń, jak i objawami. Poniżej krótka charakterystyka obydwu nieprawidłowości. Oba zjawiska wywołują nieprawidłową reakcję na pokarmy, które zostaną zjedzone. Jednak, w przypadku alergii reagują przeciwciała i bierze udział układ immunologiczny. Alergia dotyczy białek występujących w mleku, a nietolerancja dotyczy

Sposób na jesienne warzywa. Przepisy na dania z dyni i buraków

Dynia i buraki to niekwestionowani królowie jesieni. Mają rewelacyjny wpływ na nasze zdrowie i urodę, a w połączeniu z bakaliami, tworzą doskonałą bombę witaminową, która przyda się nam podczas jesiennych wieczorów. Dynia, to niezwykłe warzywo przybyło do Europy w XVI wieku z odległej Ameryki Południowej, gdzie ceniono je głównie za walory lecznicze. Europejczycy docenili ją również za walory smakowe, a ilość proponowanych kulinarnych rozwiązań zaskakuje nawet największych smakoszy tego jesiennego

Jak dieta wpływa na efektywność treningów?

Czy regularny trening wystarczy, aby zrzucić zbędne kilogramy oraz zadbać o swoją sylwetkę? Jak sposób odżywiania wpływa na naszą formę? Oto kilka porad, które pokazują, że efektywność ćwiczeń często zależy od zawartości talerza.   Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest właściwy dobór diety podczas treningów. Ćwiczenia na siłowni, bieganie czy inna forma aktywności wspomagana odpowiednio dobranymi posiłkami na pewno daje większą szansę na dotarcie do upragnionego celu.

Niedobór witaminy D3 – jak się przed nim chronić?

Nasza współczesna świadomość na temat zdrowego trybu życia, w tym odpowiedniej diety, wydaje się na tyle wysoka, że nie powinny nas dotykać problemy związane z niedoborami substancji odżywczych takich, jak mikro- i makroelementy lub witaminy. A jednak – choć rzeczywiście wiele chorób z tym związanych odeszło w niepamięć – różnego rodzaju niedobory ma… niemal każdy z nas! Wynikają one nie tylko z naszych zaniedbań, ale też stylu życia, jaki większość

Dlaczego powinnaś suplementować witaminę E?

Witamina E występuje w co najmniej 8 postaciach, zwanych tokoferolami. Wykazuje silne działanie antyoksydacyjne, opóźniając efekty starzenia się organizmu, dzięki czemu została nazwana „witaminą młodości”. Ale, czy wiesz, że wpływa ona również na płodność? Dowiedz się, jakie jeszcze ma właściwości i ile jej przyjmować, aby nie przesadzić.   Zapotrzebowanie na witaminę E Dzienne zapotrzebowanie na witaminę E zależy zarówno od wieku, jak i płci i wynosi: l 6 mg u

Oskoła – wypróbuj ją jeszcze dziś!

Są soki z warzyw i owoców, bardziej i mniej tropikalnych. Są nawet soki z kaktusa i innych oryginalnych roślin. Nie każdy jednak wie, że brzozy również obdarowują nas doskonałym sokiem. Oskoła to kwintesencja naturalnego smaku i orzeźwienia, którego nie sposób porównać z czymkolwiek, może z wyjątkiem spaceru pośród brzóz w rześki wiosenny poranek.   Odkręcasz butelkę i uwalniasz prawdziwy aromat lasu. Trudno uwierzyć jakie bogactwo smaku i natury może zmieścić

Zioła pomocne w dietach

Jesteś cukrzykiem i w związku z tym musisz przestrzegać diety? Masz stresującą pracę i coraz częściej czujesz się wyczerpany psychicznie? A może chcesz oczyścić organizm i dlatego wdrożyłeś dietę oczyszczającą? W osiągnięciu celu pomogą Ci również napary z ziół.   Właściwości ziół – co o nich wiadomo? Niezwykłe właściwości ziół odkryli już starożytni. Dopiero jednak badania przeprowadzone w laboratoriach pozwoliły jednoznacznie określić działanie poszczególnych wyciągów ziołowych. Jeżeli stosujesz specjalną dietę,

Zdrowe tłuszcze dla sportowców. Co wybierać?

Tłuszcz jest dla naszego organizmu tak samo ważny, jak białko, witaminy czy węglowodany. Po prostu ma gorszy PR – sprzyja przecież nadwadze, może powodować zły cholesterol i ogólnie, nie brzmi zbyt FIT. Jednak bez niego nasz organizm długo nie pociągnie. Zdrowe tłuszcze są nam niezbędne nawet na diecie redukcyjnej. Jakie są najlepsze źródła tłuszczów, ile warto ich spożywać, kiedy unikać? Nie tylko białko i węglowodany Każdy sportowiec wie, że białko

Ryby – dlaczego nie powinno zabraknąć ich w diecie?

Ryby to prawdziwa skarbnica wartościowych składników, z których każdy powinien czerpać. Ryby to produkt spożywczy, który powinien być obecny w diecie każdego. To prawdziwe bogactwo różnych wartościowych produktów odżywczych. A oprócz tego, przy udziale ryb można stworzyć różnorodne i naprawdę smaczne dania. Mity na temat ryb Naukowcy przekonują, że ryby powinno się jeść nawet dwa razy w tygodniu. Jednak medialne doniesienia sugerują, że ryby wcale nie są takie zdrowe, ponieważ

Przywróć harmonię i zdrowie

Dobre samopoczucie i stan zdrowia to jedne z najważniejszych kwestii, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. Nieprawidłowy sposób odżywiania potrafi znacznie obniżyć komfort naszego życia, a także spowodować powstawanie licznych chorób czy schorzeń. Dlatego nie należy bagatelizować pierwszych niepokojących objawów i zacząć działać od razu. Jednym ze sposobów na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia jest oczyszczenie organizmu z toksyn. Polecanym rozwiązaniem jest dieta oczyszczająca, której autorką jest dr Ewa

Właściwości magnezu

Magnez to pierwiastek, który ma działanie uspokajające. Wpływa na pamięć i koncentrację. Jego prawidłowa ilość zapobiega chorobom serca i zmniejsza bóle miesiączkowe. Niedobór magnezu może wywoływać skurcze mięśni i osłabienie kości. Wpływ magnezu na układ nerwowy Magnez to pierwiastek, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zmniejsza nadpobudliwość oraz uspokaja. Poprawia też pamięć i koncentrację. Niedobór magnezu może powodować stany lękowe, kłopoty z zasypianiem oraz nadmierne zmęczenie. Często pojawiają się

Przewodnik po przekąskach dla aktywnych

Styl życia jaki prowadzimy wpływa na nasze zdrowie i dietę. Będąc osobami aktywnymi fizycznie, dużą wagę przywiązujemy do jedzenia zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Potrzebujemy szybkich przekąsek, które zapewnią nam siłę i energię na cały dzień, pamiętajmy o tym aby przekąski dostosowane były do wykonywanych przez nas codziennych aktywności. Podjęcie wyzwania, jakim jest regularna aktywność i racjonalne odżywianie, nie od razu przychodzi z łatwością. Wymaga to często silnej woli i determinacji.

Magnez – jak wzbogacić dietę w ten cenny pierwiastek?

Jak wiadomo magnez jest jednym z niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu pierwiastkiem. Często odczuwamy dolegliwości jego niedoborów, w szczególności gdy mamy stresujący okres, stosujemy niektóre rodzaje leków lub podejmujemy zwiększony wysiłek fizyczny. Najczęściej jednak sięgamy po suplementy… Można jednak zrezygnować ze sztucznych wspomagaczy, wzbogacając dietę w produkty bogate w magnez w naturalnej postaci. Być może działają nieco wolniej, ale efektywniej i na dłużej! Magnez jest niezwykle ważnym dla naszego zdrowia

Melon z szynką parmeńską

Melon z szynką parmeńską to doskonały wybór dla osób na diecie i nie tylko, a ponieważ sezon przyjęć na świeżym powietrzu w pełni, tym bardziej warto opracować proste i smaczne przekąski, które są lekkie, orzeźwiające i sprawdzą się nawet podczas wizyty niezapowiedzianych gości. Melon z szynką parmeńską – składniki: melon szynka parmeńska lub szwardzwaldzka odrobina oliwy z oliwek zielenina do dekoracji Przygotowanie: Melona obrać ze skórki, wydrążyć miąższ z pestkami a pozostałe

Kilka powodów dla których warto jeść orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne są bogactwem zdrowej energii, gdyż pełne są witamin i minerałów a dodatkowo pomagają uzupełnić niedobory białka. Poniżej kilka powodów, dla których warto jeść te smaczne orzeszki, ale tylko wówczas gdy nie mamy na nie alergii! Bogactwo białka – w porcji orzeszków jest aż 7 g białka! – spróbuj znaleźć równie bogatą w ten składnik przekąskę! W zasadzie nie mają pustych kalorii – poza białkiem zawierają aż 6 niezbędnych

Ciastka owsiane z orzechami i miodem

Jeżeli szukasz prostej a zarazem zdrowej przekąski, wypróbuj ten klasyczny przepis na ciastka owsiane z orzechami i miodem. Jest to doskonała alternatywa dla aktywnych, którzy potrzebują solidnej dawki energii w ciągu dnia! Składniki na ciastka owsiane z orzechami i miodem: 1/3 kostki masła 300 g płatków owsianych garść orzechów włoskich garść nerkowców (można dodać inne orzechy) 3-4 łyżki miodu wiórki kokosowe 2 łyżki mąki razowej 2 jajka Sposób przygotowania: Masło

Energetyczne batony na wiosenne wycieczki

W czasie wiosennych weekendów zapełniają się ścieżki biegowe i trasy rowerowe. Trudno znaleźć wolną ławkę w parku. Wszyscy dostajemy zastrzyk pozytywnej energii, a natura budzi się do życia z zimowego letargu. Wspomóż swój organizm mieszanką zbóż i bakalii w formie poręcznego batona HELIO! Przy pierwszych wiosennych promieniach słońca częściej się uśmiechamy, mamy więcej energii i dłużej przebywamy na świeżym powietrzu. Wtedy też zaczyna się okres pikników, boiskowych zmagań, pieszych i

Zdrowe przekąski, o których zapominamy

Zdrowe przekąski, to najlepszy sposób na dostarczenie sobie w ciągu dnia porcji witamin, minerałów i innych dobroczynnych dla nas substancji odżywczych. Często jednak smakołyki pełne składników tak dla nas dobrych pomijamy, obstawiając nasze ulubione pewniaki! Może warto czasami spróbować kilku wśród poniższych – niby oczywistych, a jednak często pomijanych w codziennej diecie produktów i zajadać je częściej? Przejrzyj poniższa listę i zastanów się ile razy jadłeś, te zdrowe przekąski. Kiedy