Breaking news
  • No posts where found

Dieta <3

Magnez – jak wzbogacić dietę w ten cenny pierwiastek?

Jak wiadomo magnez jest jednym z niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu pierwiastkiem. Często odczuwamy dolegliwości jego niedoborów, w szczególności gdy mamy stresujący okres, stosujemy niektóre rodzaje leków lub podejmujemy zwiększony wysiłek fizyczny. Najczęściej jednak sięgamy po suplementy… Można jednak zrezygnować ze sztucznych wspomagaczy, wzbogacając dietę w produkty bogate w magnez w naturalnej postaci. Być może działają nieco wolniej, ale efektywniej i na dłużej! Magnez jest niezwykle ważnym dla naszego zdrowia

Melon z szynką parmeńską

Melon z szynką parmeńską to doskonały wybór dla osób na diecie i nie tylko, a ponieważ sezon przyjęć na świeżym powietrzu w pełni, tym bardziej warto opracować proste i smaczne przekąski, które są lekkie, orzeźwiające i sprawdzą się nawet podczas wizyty niezapowiedzianych gości. Melon z szynką parmeńską – składniki: melon szynka parmeńska lub szwardzwaldzka odrobina oliwy z oliwek zielenina do dekoracji Przygotowanie: Melona obrać ze skórki, wydrążyć miąższ z pestkami a pozostałe

Kilka powodów dla których warto jeść orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne są bogactwem zdrowej energii, gdyż pełne są witamin i minerałów a dodatkowo pomagają uzupełnić niedobory białka. Poniżej kilka powodów, dla których warto jeść te smaczne orzeszki, ale tylko wówczas gdy nie mamy na nie alergii! Bogactwo białka – w porcji orzeszków jest aż 7 g białka! – spróbuj znaleźć równie bogatą w ten składnik przekąskę! W zasadzie nie mają pustych kalorii – poza białkiem zawierają aż 6 niezbędnych

Ciastka owsiane z orzechami i miodem

Jeżeli szukasz prostej a zarazem zdrowej przekąski, wypróbuj ten klasyczny przepis na ciastka owsiane z orzechami i miodem. Jest to doskonała alternatywa dla aktywnych, którzy potrzebują solidnej dawki energii w ciągu dnia! Składniki na ciastka owsiane z orzechami i miodem: 1/3 kostki masła 300 g płatków owsianych garść orzechów włoskich garść nerkowców (można dodać inne orzechy) 3-4 łyżki miodu wiórki kokosowe 2 łyżki mąki razowej 2 jajka Sposób przygotowania: Masło

Energetyczne batony na wiosenne wycieczki

W czasie wiosennych weekendów zapełniają się ścieżki biegowe i trasy rowerowe. Trudno znaleźć wolną ławkę w parku. Wszyscy dostajemy zastrzyk pozytywnej energii, a natura budzi się do życia z zimowego letargu. Wspomóż swój organizm mieszanką zbóż i bakalii w formie poręcznego batona HELIO! Przy pierwszych wiosennych promieniach słońca częściej się uśmiechamy, mamy więcej energii i dłużej przebywamy na świeżym powietrzu. Wtedy też zaczyna się okres pikników, boiskowych zmagań, pieszych i

Zdrowe przekąski, o których zapominamy

Zdrowe przekąski, to najlepszy sposób na dostarczenie sobie w ciągu dnia porcji witamin, minerałów i innych dobroczynnych dla nas substancji odżywczych. Często jednak smakołyki pełne składników tak dla nas dobrych pomijamy, obstawiając nasze ulubione pewniaki! Może warto czasami spróbować kilku wśród poniższych – niby oczywistych, a jednak często pomijanych w codziennej diecie produktów i zajadać je częściej? Przejrzyj poniższa listę i zastanów się ile razy jadłeś, te zdrowe przekąski. Kiedy

Jakie warzywo jest najbardziej pożywne?

Wszyscy wiemy, że trzeba jeść dużo warzyw i owoców, ale nie wiemy, że istnieje duża różnica między zjedzeniem garści słupków marchewki a np. mandarynką czy zielonymi warzywami. Przeprowadzono zatem testy by ocenić, które z warzyw i owoców są najbogatsze w składniki spośród których, szczególnie zwrócono uwagę na ilość włókien błonnikowych, białko, potas oraz witaminy. Jak się okazało, najbardziej pożywne i fit są wszelakie warzywa zielono liściaste! Oto top 5 z

Dietetyk Katowice – poznaj zasady zdrowej diety

Coraz więcej osób w różnym wieku decyduje się na zmianę nawyków żywieniowych oraz wprowadzenie do swojego życia zdrowej, zróżnicowanej diety. Dla niektórych z nich impulsem dla zmiany dotychczasowego stylu życia jest chęć zrzucenia kilku zbędnych kilogramów lub osiągnięcia atrakcyjnej i wysportowanej sylwetki. Inni z kolei wybierają dietę oraz zdrowe odżywianie ze względów ogólnozdrowotnych (zmierzając do utrzymania lub uzyskania jak najlepszej kondycji fizycznej lub psychicznej) albo z uwagi na posiadane już

Frittata ze szparagami i ziemniakami

Frittata, to włoski omlet, przyrządzany zazwyczaj z całych jajek, ale chcąc ograniczyć tłuszcz i cholesterol, warto dodać więcej białek i mniej żółtek. Zamiast brokułów czy szparagów można dodawać dowolne warzywa, szynkę, kurczaka, krewetki itp. itd. Można także dodawać różne sery np. feta czy kozi. Frittata – Składniki na 4 porcje: 3 łyżeczki oliwy z oliwek 250 g czerwonych lu zwykłych ziemniaków, pokrojonych w kosteczkę 450 g szparagów, pokrojonych w 2

Witaminowy alfabet – witamina D

Witamina D to niezwykle ważna dla organizmu człowieka witamina. Wpływa na układ kostny, nerwowy, mięśniowy, immunologiczny, krążenia czy rozrodczy – jest to zatem witamina niezbędna. Witamina D jest istotna w przyswajaniu wapnia i fosforu. Jest witaminą rozpuszczalna w tłuszczach, a nazywana jest często witaminą słoneczną, ponieważ organizm potrafi ją wytwarzać pod wpływem promieni ultrafioletowych, padających na skórę – wystarczy przebywać codziennie na słońcu przez 10-15 minut dziennie. Najważniejsze znaczenie mają

Produkty ziarniste i ziemniaki w diecie

Produkty ziarniste to grupa składająca się z tych pokarmów, które są bogate w węglowodany złożone jak pieczywo, płatki śniadaniowe, ryż, makarony, płatki owsiane. Ziemniaki, fasola oraz soczewica również zaliczają się do tych pełnych ww. węglowodanów. Wszystkie te produkty cechują się także tym, iż stanowią główne źródło błonnika, witamin z grupy B oraz minerałów. Warto wybierać spośród obszernej ilości produktów pełnoziarnistych te najbogatsze w składniki: chleb razowy, żytni, kasza gryczana, płatki

Wiosenna zupa krem ze szparagów

Delikatna zupa krem ze szparagów z nutą cytryny i odrobiną curry jest niezwykle bogata w smaku. Podkreślają jej smak kremowe ziemniaczki i jogurt. Można ja podawać na ciepło jak również na zimno. Wiosenna zupa krem ze szparagów – Składniki: 2 łyżki masła 2 łyżki oliwy z oliwek 1 średnia cebula, drobno posiekana 1/2 łyżeczki solo 1/2 łyżeczki curry skórka i sok z jednej cytryny 1/4 łyżeczki mielonego imbiru 2 szklanki

Pistacje – co warto o nich wiedzieć?

Pistacje to jedne z najpopularniejszych orzechów. Są niezwykle wciągające i zdrowe. Co zatem warto wiedzieć o pistacjach? Oto co ciekawego kryją w sobie pistacje! Co jest w ich nazwie? W Iranie pistacje oznaczają „śmiejący się orzech” z kolei w Chinach to „orzechy szczęścia”. Wielu nazywa je również zielonymi migdałami. Gdzie odkryto pistacje? Jako pierwsi te cudowne orzechy odkryli Włosi. W I wieku naszej ery pistacje pojawiły się w Rzymie za sprawą Cesarza

Smakołyki na dobranoc

Rzeczą oczywistą jest, że nazbyt obfite posiłki przed snem, są niemal przepisem na problemy z żołądkiem, a to z kolei utrudnia dobroczynny wypoczynek. Zanim sięgniesz po porcję krakersów i sera lub tłustą pizzę, wypróbuj poniższe pomysły na smakołyki na dobranoc. Pieczone słodkie ziemniaki Jeżeli lubisz zapiekane ziemniaki, bataty będą równie smaczną i bardzo zdrową opcją. Wystarczy pokroić je na kawałki – słupki czy ćwiarteczki, a następnie zapiec w piekarniku z

Zdrowe budowanie masy mięśniowej

W gabinetach dietetycznych pojawiają się głównie osoby, których celem jest odchudzenie ciała. Zdecydowanie rzadziej klienci, bądź klientki poszukują rozwiązań dietetycznych pozwalających zwiększyć masę mięśniową. Za budowanie masy mięśniowej zabierają się głównie mężczyźni w młodym wieku. Umięśnione ciało jest bowiem traktowane jako idealny wzorzec. Nic więc dziwnego, że siłownie pękają w szwach, a dietetycy coraz częściej zajmują się układaniem diet na masę mięśniową. Co i jak jeść, aby przytyć – zasady

Śniadaniowe burrito z fasolą

Burrito z fasolą na śniadanie? Jeżeli nie masz pomysłu na pożywne śniadanie, ta lekka wersja burrito będzie doskonała! Połączenie smakowitej jajecznicy z fasolą i salsą w tortilli, to smakołyk, który wejdzie na stałe do śniadaniowego menu. Składniki na burrito z fasolą: 1 całe jajo i 2 białka 1/4 puszki fasoli (czerwonej lub czarnej) 2 łyżki salsy lub ulubione warzywa 2 łyżki startego sera cheddar o niskiej zawartości tłuszczu 1 mała

Skórka pomarańczowa – moc właściwości!

Pomarańcze lubimy i zajadamy ze smakiem, ale odruchowo wyrzucamy skórkę.. To wielki błąd, gdyż skórka pomarańczowa zawiera ona mnóstwo dobroczynnych składników, więcej niż sam miąższ! Skórka pomarańczy jest bogata w błonnik i witaminy, a także w liczne rodzaje flawonoidów. Gorzki smak skórki zniechęca, ale jej wnętrze zwane albedo jest jak najbardziej jadalne i warte spróbowania. Oto kilka ciekawych sposobów na dobroczynne działanie skórki: Pomaga wybielać zęby i odświeża oddech! – jest

Gorczyca – ziarenka musztardy

Gorczyca to małe ziarenka, a niemała w nich drzemie moc. Wyróżnia się kilka ich rodzajów m.in. biała, czarna i sarepska. Ziarna gorczycy i ich wersja mielona mają specyficzny, ostry, lekko wędzony aromat, który sprawia, że potrawy zyskują wyjątkowy smak. Te małe nasiona mają w lecznictwie dosyć spore zastosowanie. Gorczyca jest pomocna w dolegliwościach przewodu pokarmowego, stanach zapalnych jelit i żołądka. Ponoć pomaga również w reumatologii i stanach zapalnych stawów. Jej działanie można odczuć także

Bataty – słodkie ziemniaki

Bataty są zaliczane do najbogatszych w składniki odżywcze warzyw. Ich pomarańczowy kolor zawdzięczają zawartości karotenoidów tak ważnych dla nas, gdyż główny z nich beta-karoten może zapobiegać niektórym nowotworom i zwyrodnieniu plamki żółtej, jeden batat może dostarczyć prawie 200% dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Są także pełne błonnika nierozpuszczalnego, który pomaga przy zaparciach, hemoroidach czy otyłości. Bataty bogate są także w fitosterole – obniżające cholesterol związki, kwas chlorogenowy – o działaniu

Barszcz biały w lekkiej wersji

Barszcz biały czy żur jest jedną z ulubionych tradycyjnych zup. Niestety dodatek kiełbasy, boczku czy śmietany sprawia, że ta lubiana przez wszystkich zupa jest dosyć kaloryczna. Oto nasza propozycja na odchudzenie zupy, przy zachowaniu jak największej ilości smaku. Składniki na barszcz biały: 1,5 l bulionu 200 g wędzonych żeberek 3 marchewki średniej wielkości pietruszka (korzeń) 3 -4  ziemniaki 1 cebula niewielki seler 4 ząbki czosnku liście laurowe ziele angielskie sól, pieprz jogurt naturalny