Zdrowie

Sposób na jesienne warzywa. Przepisy na dania z dyni i buraków

Dynia i buraki to niekwestionowani królowie jesieni. Mają rewelacyjny wpływ na nasze zdrowie i urodę, a w połączeniu z bakaliami, tworzą doskonałą bombę witaminową, która przyda się nam podczas jesiennych wieczorów. Dynia, to niezwykłe warzywo przybyło do Europy w XVI wieku z odległej Ameryki Południowej, gdzie ceniono je głównie za walory lecznicze. Europejczycy docenili ją również za walory smakowe, a ilość proponowanych kulinarnych rozwiązań zaskakuje nawet największych smakoszy tego jesiennego

Dieta pudełkowa, czyli catering dietetyczny w pigułce

Pewnie spotkałaś się już z pojęciem diety pudełkowej. Jest to rodzaj diety, który święci swoją chwilę triumfu za sprawą gwiazd, które chętnie sięgają po dana w pudełkach jako alternatywę dla jedzenia fast foodów czy szybkich, ale tuczących przekąsek. Co warto wiedzieć o diecie pudełkowej? Posiłki w pudełku Dieta pudełkowa, czyli catering dietetyczny wrocław to usługa stosunkowo nowa, która jednak zaczęła się coraz bardziej upowszechniać. Polega ona na dostarczaniu świeżych, zdrowych

Dieta antyzaparciowa – co jeść, aby poprawić pracę jelit

Zaparcia to jedno z najczęstszych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Szacuje się, że dotykają około 20-30% osób. Główną przyczyną nieregularnego rytmu wypróżnień jest nieprawidłowy styl życia, a przede wszystkim zła dieta. Co zatem jeść, a czego unikać, aby jelita działały sprawniej? Pod określeniem “zaparcia” należy rozumieć zbyt rzadką częstotliwość wypróżnień oraz związany z nimi dyskomfort. Zdaniem specjalistów niepokój powinny wzbudzać wypróżnienia rzadsze niż 2 razy w tygodniu. Nie można również

Studia czas start! 5 typów studenta, o których nie miałeś pojęcia

Studencie! Najwyższy czas zakończyć swoje najdłuższe wakacje! Wkrótce powrócisz do edukacyjnych obowiązków, wykładów i przyjaciół. Spotkania towarzyskie wymagają jednak odpowiedniej oprawy, dlatego warto spędzić je w towarzystwie doskonałych przekąsek Słona Ona, O!Żesz Sezam, Cud Miód, Koko Loko i Love Las – to gwarancja udanej zabawy! Jeżeli zastanawiasz się, który smak najlepiej pasuje do Twojego charakteru, koniecznie rozwiąż nasz test i sprawdź jakim typem studenta jesteś! 1. Kiedy rozpoczynasz naukę do

Jak dieta wpływa na efektywność treningów?

Czy regularny trening wystarczy, aby zrzucić zbędne kilogramy oraz zadbać o swoją sylwetkę? Jak sposób odżywiania wpływa na naszą formę? Oto kilka porad, które pokazują, że efektywność ćwiczeń często zależy od zawartości talerza.   Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest właściwy dobór diety podczas treningów. Ćwiczenia na siłowni, bieganie czy inna forma aktywności wspomagana odpowiednio dobranymi posiłkami na pewno daje większą szansę na dotarcie do upragnionego celu.

Niedobór witaminy D3 – jak się przed nim chronić?

Nasza współczesna świadomość na temat zdrowego trybu życia, w tym odpowiedniej diety, wydaje się na tyle wysoka, że nie powinny nas dotykać problemy związane z niedoborami substancji odżywczych takich, jak mikro- i makroelementy lub witaminy. A jednak – choć rzeczywiście wiele chorób z tym związanych odeszło w niepamięć – różnego rodzaju niedobory ma… niemal każdy z nas! Wynikają one nie tylko z naszych zaniedbań, ale też stylu życia, jaki większość

Dlaczego powinnaś suplementować witaminę E?

Witamina E występuje w co najmniej 8 postaciach, zwanych tokoferolami. Wykazuje silne działanie antyoksydacyjne, opóźniając efekty starzenia się organizmu, dzięki czemu została nazwana „witaminą młodości”. Ale, czy wiesz, że wpływa ona również na płodność? Dowiedz się, jakie jeszcze ma właściwości i ile jej przyjmować, aby nie przesadzić.   Zapotrzebowanie na witaminę E Dzienne zapotrzebowanie na witaminę E zależy zarówno od wieku, jak i płci i wynosi: l 6 mg u

Oskoła – wypróbuj ją jeszcze dziś!

Są soki z warzyw i owoców, bardziej i mniej tropikalnych. Są nawet soki z kaktusa i innych oryginalnych roślin. Nie każdy jednak wie, że brzozy również obdarowują nas doskonałym sokiem. Oskoła to kwintesencja naturalnego smaku i orzeźwienia, którego nie sposób porównać z czymkolwiek, może z wyjątkiem spaceru pośród brzóz w rześki wiosenny poranek.   Odkręcasz butelkę i uwalniasz prawdziwy aromat lasu. Trudno uwierzyć jakie bogactwo smaku i natury może zmieścić

Zioła pomocne w dietach

Jesteś cukrzykiem i w związku z tym musisz przestrzegać diety? Masz stresującą pracę i coraz częściej czujesz się wyczerpany psychicznie? A może chcesz oczyścić organizm i dlatego wdrożyłeś dietę oczyszczającą? W osiągnięciu celu pomogą Ci również napary z ziół.   Właściwości ziół – co o nich wiadomo? Niezwykłe właściwości ziół odkryli już starożytni. Dopiero jednak badania przeprowadzone w laboratoriach pozwoliły jednoznacznie określić działanie poszczególnych wyciągów ziołowych. Jeżeli stosujesz specjalną dietę,

Kaszka pszenna zdrowym wyborem żywieniowym dla Twojego maluszka!

Rozpoczynając rozszerzanie diety niemowlęcia od warzyw i owoców, warto pamiętać również o stopniowym wprowadzeniu produktów zbożowych. Jednym z najpopularniejszych artykułów zbożowych dla niemowląt jest kaszka pszenna.   Kiedy jest odpowiedni moment na wprowadzenie kaszki pszennej do jadłospisu dziecka? Kaszka pszenna powinna być wprowadzana do diety po ukończeniu przez niemowlę szóstego miesiąca życia. Śladowe jej ilości można jednak podać niemowlęciu jeszcze przed ukończeniem pierwszego półrocza. Ma to związek ze stanowiskiem Europejskiego

5 produktów z dużą zawartością białka

Miłośnicy sportu doskonale zdają sobie sprawię z tego, że na osiągane przez nich wyniki wpływa nie tylko intensywność treningów, ale również to, co i kiedy jedzą. Uwagę zwracają zarówno na ilość kalorii, jak i na składniki odżywcze. Rzecz jasna bardzo ważnym z nich jest białko – to właśnie ono jest podstawowym budulcem mięśni oraz komórek. Dzięki niemu jesteśmy w stanie odbudować mikrourazy oraz odpowiednio zregenerować organizm. Warto dowiedzieć się, w

Zdrowe tłuszcze dla sportowców. Co wybierać?

Tłuszcz jest dla naszego organizmu tak samo ważny, jak białko, witaminy czy węglowodany. Po prostu ma gorszy PR – sprzyja przecież nadwadze, może powodować zły cholesterol i ogólnie, nie brzmi zbyt FIT. Jednak bez niego nasz organizm długo nie pociągnie. Zdrowe tłuszcze są nam niezbędne nawet na diecie redukcyjnej. Jakie są najlepsze źródła tłuszczów, ile warto ich spożywać, kiedy unikać? Nie tylko białko i węglowodany Każdy sportowiec wie, że białko

Letnie spotkania z przyjaciółmi, pomysły na dania które skradną serca gości

Letnie spotkania z przyjaciółmi najlepiej smakują podczas odkrywania nowych, kulinarnych smaków. Wspólne grillowanie, czy wieczory spędzone przy dużym stole na smakowaniu wspólnie przygotowanych dań, to doskonały moment na opowieści o wakacyjnych podróżach i planach. Szczególnie, że zostało nam jeszcze kilka tygodni do zakończenia lata. Nie zmarnujmy więc tego czasu i wspólnie cieszmy się chwilą, kosztując przy tym doskonałych potraw z dodatkiem bakalii. Słoiczek sałatki z czerwonej kapusty i sosu z

Ryby – dlaczego nie powinno zabraknąć ich w diecie?

Ryby to prawdziwa skarbnica wartościowych składników, z których każdy powinien czerpać. Ryby to produkt spożywczy, który powinien być obecny w diecie każdego. To prawdziwe bogactwo różnych wartościowych produktów odżywczych. A oprócz tego, przy udziale ryb można stworzyć różnorodne i naprawdę smaczne dania. Mity na temat ryb Naukowcy przekonują, że ryby powinno się jeść nawet dwa razy w tygodniu. Jednak medialne doniesienia sugerują, że ryby wcale nie są takie zdrowe, ponieważ

Borelioza – jak ją rozpoznać?

Borelioza to choroba odkleszczowa wywoływana przez krętki. Do zakażenia dochodzi poprzez kontakt ze śliną lub wymiocinami kleszcza. Nieleczona borelioza prowadzi do groźnych powikłań. Należą do nich między innymi zapalenie opon mózgowych, zapalenie mięśnia sercowego czy porażenie nerwu twarzowego. Jak szybko rozpoznać objawy, by rozpocząć kurację i uchronić się przed ryzykiem niebezpiecznych komplikacji? Badania serologiczne Gdy zauważymy na ciele zmiany skórne, czyli tzw. rumień wędrujący, trzeba niezwłocznie udać się do lekarza.

Przywróć harmonię i zdrowie

Dobre samopoczucie i stan zdrowia to jedne z najważniejszych kwestii, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. Nieprawidłowy sposób odżywiania potrafi znacznie obniżyć komfort naszego życia, a także spowodować powstawanie licznych chorób czy schorzeń. Dlatego nie należy bagatelizować pierwszych niepokojących objawów i zacząć działać od razu. Jednym ze sposobów na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia jest oczyszczenie organizmu z toksyn. Polecanym rozwiązaniem jest dieta oczyszczająca, której autorką jest dr Ewa

Właściwości magnezu

Magnez to pierwiastek, który ma działanie uspokajające. Wpływa na pamięć i koncentrację. Jego prawidłowa ilość zapobiega chorobom serca i zmniejsza bóle miesiączkowe. Niedobór magnezu może wywoływać skurcze mięśni i osłabienie kości. Wpływ magnezu na układ nerwowy Magnez to pierwiastek, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zmniejsza nadpobudliwość oraz uspokaja. Poprawia też pamięć i koncentrację. Niedobór magnezu może powodować stany lękowe, kłopoty z zasypianiem oraz nadmierne zmęczenie. Często pojawiają się

Przewodnik po przekąskach dla aktywnych

Styl życia jaki prowadzimy wpływa na nasze zdrowie i dietę. Będąc osobami aktywnymi fizycznie, dużą wagę przywiązujemy do jedzenia zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Potrzebujemy szybkich przekąsek, które zapewnią nam siłę i energię na cały dzień, pamiętajmy o tym aby przekąski dostosowane były do wykonywanych przez nas codziennych aktywności. Podjęcie wyzwania, jakim jest regularna aktywność i racjonalne odżywianie, nie od razu przychodzi z łatwością. Wymaga to często silnej woli i determinacji.

Magnez – jak wzbogacić dietę w ten cenny pierwiastek?

Jak wiadomo magnez jest jednym z niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu pierwiastkiem. Często odczuwamy dolegliwości jego niedoborów, w szczególności gdy mamy stresujący okres, stosujemy niektóre rodzaje leków lub podejmujemy zwiększony wysiłek fizyczny. Najczęściej jednak sięgamy po suplementy… Można jednak zrezygnować ze sztucznych wspomagaczy, wzbogacając dietę w produkty bogate w magnez w naturalnej postaci. Być może działają nieco wolniej, ale efektywniej i na dłużej! Magnez jest niezwykle ważnym dla naszego zdrowia

Jedz tłuszcze by schudnąć

Jak wykazują badania, jedzenie pokarmów, które zawierają zdrowe tłuszcze o określonej porze, może znacznie zwiększać nasz metabolizm, przez co chudniemy! Warunkiem jest określony limit czasu w którym kusimy się na coś tłustego. Warto zatem jest jeść tłuszcze by schudnąć? Nowe badania wykazały, iż osoby, które w określonych godzinach dniach spożywały tłuszcze, poprawiały swoje funkcje metaboliczne. Jest tutaj tylko jeden niuans – tłuste nie oznacza porcji pączków czy kiepskiej jakości pizzy. Muszą to