Każdego dnia, każdy z nas wykonuje pewne rzeczy z automatu, a zdrowe zwyczaje pielęgnowane w ten sposób mogą nam przynieść wiele korzyści zarówno zdrowotnych jak i tych związanych z naszym samopoczuciem i zgrabną sylwetką. Im więcej dobrych nawyków tym lepiej, dlatego wprowadzaj ich ile się da do codziennych rytuałów.

Oto nawyki, które warto pielęgnować na co dzień:

Ogranicz cukry i gluten o poranku

Owoce i zbożowe produkty z rana, to nie jest konieczność! Warto zacząć dzień od dawki zdrowych tłuszczy i białek. Śniadanie oparte na jajach i zielonych warzywach, grzance pełnoziarnistej z porcją sardynek lub awokado skropione z sokiem cytryny i oliwą z oliwek z dodatkiem przypraw to wręcz doskonały początek dnia – dostarczy energii i zaspokoi głód na dłużej.

Zwracaj uwagę na wartość kalorii a nie na ich ilość

Liczenie kalorii często odwraca naszą uwagę od tego co najważniejsze – zdrowego żywienia. Obsesyjnie zliczając kalorie zaczynamy szukać coraz „lżejszych” rozwiązań, zjadając tym samym mnóstwo bezwartościowych słodzików i konserwantów. Szukaj produktów bogatych w składniki odżywcze, gdyż 100 kcal z jarmużu, jest dla Ciebie dużo zdrowsze niż 100 kcal batona z automatu.

Zadbaj o swoje stopy

Są one takim małym centrum dowodzenia naszego ciała, dlatego warto być dla nich dobrym. Wykonując proste domowe czynności np. rozmawiając przez telefon, oglądając TV czy prasując masuj stopy naprzemiennie piłką do tenisa. Taki mini masaż wykonany stosując piłkę jako swego rodzaju wałek do masażu, wzmocni te najdrobniejsze mięśnie, które noszą nas cały dzień. Warto też ograniczać noszenie butów jeśli to możliwe – stopy kochają chodzić boso! Podobnie z obcasami – ich nadmierne użytkowanie obciąża biodra, kręgosłup a nawet szyję – może powodować uciski w okolicach mózgu, skutecznie psując nastrój. Aby minimalizować skutki jakie niesie za sobą obciążanie stóp, warto je rozciągać, masować – po prostu o nie dbać!

Oliwa z oliwek lepsza w sałacie niż w kuchni

Dobre, odżywcze tłuszcze można pozyskiwać z oliwy z oliwek extra- virgin, jednak pod wpływem obróbki termicznej, ich właściwości ulegają zmianie. Nie jest to dla nas złe, ale tracimy na tym wiele niezwykłych właściwości oliwy. Warto dodawać jej odrobinę, aby nasza ulubiona ryba nie przywierała do patelni, ale dla maksymalnych korzyści, najlepiej skrapiać nią sałaty, pełnoziarniste tosty, gotowe dania itd. Poza wieloma korzyściami zdrowotnymi, zyskamy wówczas również niezwykłe walory smakowe.

Rób sobie 5 minut przerwy raz na godzinę

Być może jest to łatwiej powiedzieć niż wykonać, ale może dać naprawdę wiele. Jeżeli pracujesz przy biurku, po 55 minutach siedzenia, rób sobie mały spacer lub krótkie rozciąganie. Przerwa ta daje naszemu ciału wytchnienie od stałej, obciążającej pozycji, pomaga także zresetować umysł i tym samym zwiększyć naszą wydajność.