Zdrowe przekąski, to najlepszy sposób na dostarczenie sobie w ciągu dnia porcji witamin, minerałów i innych dobroczynnych dla nas substancji odżywczych. Często jednak smakołyki pełne składników tak dla nas dobrych pomijamy, obstawiając nasze ulubione pewniaki! Może warto czasami spróbować kilku wśród poniższych – niby oczywistych, a jednak często pomijanych w codziennej diecie produktów i zajadać je częściej?

Przejrzyj poniższa listę i zastanów się ile razy jadłeś, te zdrowe przekąski. Kiedy ostatnio miałeś ku temu okazje?

Owoc kiwi – super zdrowy, najlepiej zajadać prosto ze skórki.

Rapini – to roślina, która jest bliską kuzynką sałaty, rzodkiewek i brokuła – idealna na ciepło lub na surowo z sosem na bazie oliwy z oliwek, czosnku i soku z cytryny.

Orzechy brazylijskie – ciekawa chrupiąca alternatywa dla orzechów ziemnych czy migdałów.

Młoda soja w strączkach– wystarczy ugotować ją na parze z odrobiną soli i już mamy super pożywny zamiennik zwykłej fasolki.

Czerwona soczewica – powinna być nieodłącznym składnikiem naszych posiłków – najlepiej smakuje w postaci zupy kremu lub hummusu.

Kwinoa – niby wiemy o jej zdrowych właściwościach, a tak rzadko po nią sięgamy – można ją z powodzeniem stosować jako alternatywa dla brązowego ryżu.

Łosoś w puszce – to chyba najtańszy i najprostszy sposób na uzupełnienie diety w tę drogocenną rybę – wystarczy dorzucić trochę do sałatki czy makaronu i już danie gotowe.

Krewetki – smażone z warzywami i stosowane jako dodatek do ryżu, mogą być cudownym pomysłem na obiad.

Pełnoziarniste pieczywo i makarony – niech wyprą białe – z pewnością zyskamy dla zdrowiu całego ciała.

Granaty – super zdrowe, a ich nasiona doskonale komponują się z rozlicznymi sałatkami czy z jogurtem.