Zawartość tłuszczu budzi wątpliwe skojarzenia, czujemy najczęściej te negatywne, jak się jednak okazuje zupełnie niepotrzebnie.

Dobre tłuszcze promują zdrowie serca, sycą i pomagają utrzymać zdolności poznawcze na wysokim poziomie. Oto kilka przekąsek, które są zdrowe, a mają więcej tłuszczu niż pączki! (powyżej 14 g):

Połówka awokado

Każda połówka tego super zdrowego owocu ma nawet 15 g tłuszczu, z czego 10 g to tłuszcze jednonienasycone. Tłuszcze zawarte w awokado, mogą pomóc zapobiegać gromadzeniu się sadełka w okolicach brzucha.

Dwie łyżki masła orzechowego

Dwie łyżki tego smakowitego i zdrowego masła mają nawet 16 g tłuszczy, z czego połowa to tłuszcze jednonienasycone. Bogate są również w prawie 4 g tłuszczów wielonienasyconych, które mogą pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowań na cukrzycę tupu 2 oraz wiele chorób serca.

Suszone wiórki kokosowe

Nawet 18 g tłuszczu znajdziesz w porcji kokosu dodanej do płatków śniadaniowych lub jogurtu. Zawierają sporo tłuszczów nasyconych, których szkodliwość nie jest tak duża jak twierdzono – do 10% kalorii dziennie może pochodzić właśnie z nich. Nie należy z wiórkami kokosowymi przesadzać, jednak w optymalnych ilościach działają na nas zdrowo.

3 duże jajka

To 14 gramów tłuszczu, który w jajach składa się z idealnej kompozycji nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

12 oliwek

Te będące na krawędzi 15 gramów tłuszczu smakowite przekąski, to bogactwo wielu składników odżywczych i zdrowych tłuszczy, czego zdecydowanie nie można powiedzieć o pączkach.