Jeżeli każdy kolejny posiłek, pomimo starań powoduje u Ciebie nieprzyjemne wzdęcie, niestrawność czy bóle, czas wypróbować kilka prostych, ale skutecznych i bezpiecznych sposobów na poprawę trawienia i załagodzenie objawów.

Jeżeli kochasz owoce jak jabłka czy gruszki, zapewne wiesz, że często mogą powodować wzdęcia, które skutecznie zniechęcają nas do kolejnej porcji tych zdrowych i smakowitych owoców. Wszystko to zasprawą wysokiej ilości zawartej w nich  fruktozy, która może powodować gazy. Aby ułatwić naszemu układowi trawiennemu trawienie i zapobiec wzdęciom i im podobnym nieprzyjemnościom, warto łączyć owoce z jogurtem naturalnym lub np. greckim. Dobre bakterie w nich zawarte pomagają utrzymać równowagę w jelitach, a do tego zawarte w jogurcie białka i tłuszcze spowalniają przepływ węglowodanów do jelita cienkiego, co skutecznie może zmniejszyć ryzyko pojawienia się wzdęć.

Kolejnym cudownym sposobem na zapobieganie wzdęciom jest stosowanie natki pietruszki do wszystkiego! Nie traktujmy jej jedynie jako ozdoby, gdyż jej właściwości  sprawiają, iż utrudnia ona retencję wody, a także jest moczopędna, co pomaga osłabić wzdęcia i uwolnić nagromadzoną wodę w organizmie. Sałatki, zupy, dania mięsne, warzywne, koktajle, a nawet napoje czy liczne desery wzbogacona w jej odrobinę, mogą stać się znacznie łatwiej strawne i mniej kłopotliwe.

Rewelacyjnym ratunkiem gdy któy pozwoli zapobiec problemom jakim jest wzdęcie,  jest jedzenie warzyw jako pierwszych, gdy rozpoczynamy posiłek. Bogate w błonnik, sprawią, że przejmie on kontrolę nad kolejnymi etapami trawienia, stanie się ono powolniejsze i efektywniejsze, a my nie będziemy tak cierpieć, nawet po wyjątkowo wydymającej potrawie. Jeżeli surowe warzywa są nazbyt trudne do strawienia, można zajadać je w postaci gotowanej lub puree.