Witaminy i minerały to substancje, które są nam potrzebne w małych ilościach do tego, aby nasze ciało funkcjonowało prawidłowo oraz chronią przed stanami chorobowymi. Odpowiednia podaż witamin i minerałów poprawia również nasze osiągi sportowe.

Witaminy

Wspomagają funkcje mózgu, polepszają przemianę materii i wspierają system odpornościowy. Są ważnym składnikiem, który zachowuje zdrowie skóry i włosów, kontrolują procesy wzrostowe i regulują gospodarkę hormonalną. Witaminy, które muszą być dostarczane z dietą każdego dnia to witamina C oraz witaminu z grupy B.

Minerały

Są niezbędne do strukturalnych i regulujących funkcji organizmu, czyli do: budowy kości, wytwarzania hemoglobiny, balansu płynów oraz skurczów mięśni.

Według badań w Journal of the American Medical Association, większość ludzi nie dostarcza wystarczającej ilości witamin z diety, co oznacza, że nie są odpowiednio chronieni przed chorobami serca, nowotworami i innymi chorobami.

Kiedy skorzystać z suplementacji multiwitaminowej?

  • kiedy regularnie unikamy posiłków, czego skutkiem jest podjadanie wysokokalorycznych przekąsek, które często są ubogie w witaminy i minerały;
  • kiedy przebywamy na diecie odchudzającej lub dostarczamy mniej niż 1500 kcal na dobę. Ograniczając ilość pożywienia, często nie dostarczamy wystarczającej ilości składników odżywczych;
  • kiedy nie spożywamy 5 porcji owoców i warzyw, które są bogate w witaminy, minerały i antyoksydanty;
  • kiedy mamy rozwiniętą nietolerancję pokarmową lub alergię;
  • kiedy jesteśmy na diecie wegańskiej, w której ciężko jest uzupełnić dietę w witaminę B12, wapń i żelazo wyłącznie z produktów roślinnych;

Zalecamy również stosowanie suplementacji multiwitaminowej w okresie intensywnych treningów co spowoduje prowidłową bracę mięśni i szybszą regenerację.