Witamina C znana także jako kwas askorbinowy jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, a także pomaga chronić komórki organizmu przed wolnymi rodnikami – substancjami, które w nadmiarze nasilają uszkodzenia komórek.

Witamina C słynie głównie z tego, iż wzmacnia odporność organizmu, oddziałuje również na tkankę łączną, zapobiega katarom, skraca czas trwania przeziębień, przyspiesza gojenie ran.

Jest bardzo pomocna przy wielu dolegliwościach i chorobach takich jak choroby nowotworowe, miażdżyca, alergie i astma, anemia, choroba wieńcowa, cukrzyca, nadciśnienie, nadczynność tarczycy, zapalenie oskrzeli i zatok, zaćma, niepłodność i impotencja, hemoroidy, osteoporoza, opryszka itd. itp.

Bardzo łatwo znaleźć ją w wielu produktach spożywczych zaczynając od owoców – ananasy, kiwi, melony, owoce cytrusowe, owoce leśne czy w warzywach – bataty, dynie, groszek, papryka, pomidory, rzepa, sałata, szpinak, wszelkie warzywa kapustowate oraz ziemniakach.

Większość witaminy C w szczególności w owocach może zostać zatracona podczas obróbki cieplnej dlatego najzdrowiej jest jeść świeże, warzywa jak np. kapusty, brukselka najlepiej gotować na parze lub w kuchence mikrofalowej.