Stwierdzone jest naukowo, że osoby, których dieta na codzień jest bogata w warzywa i owoce rzadziej chorują na nowotwory, choroby serca, zawał czy choroby układu pokarmowego. Wszystko to za sprawą bogactwa witamin, minerałów, błonnika oraz nutraceutyków, których to nie brakuje w owocach i warzywach.

Osoby trenujące, poprzez regularne spożywanie dużych ilości tych dobroczynnych produktów jakimi bez wątpienia są warzywa i owoce, dostarczają przede wszystkim witaminy C, która jest zbawienna przy regeneracji dla nadwyrężonego sporym wysiłkiem organizmu. Warzywa i owoce to także potas i magnez, które skutecznie pomagają wracać do formy poprzez zapewnienie odpowiedniej gospodarki płynów i zapewniają zdrowe kości.

Pomyśleć warto o swoim talerzu niczym tarczy zegarowej

30-40 minut stanowić powinny właśnie surówki, warzywa i owoce. Warto dodawać warzywa i owoce do wszystkiego co jemy – kanapek, tortilli, bułek, zup, marynat – szczególnie te zielone jak szpinak, brokuły czy kapusta.

W razie braku świeżych produktów warto mieć w zanadrzu mrożonki, konserwy typu fasolka, brzoskwinie w syropie, kukurydzę. Z mrożonych dobrze mieć szpinak, kalafior czy groszek, a suszone owoce idealnie zastąpią porcje owoców – wystarczy łyżka rodzynek czy trzy suszone morele. Najlepiej jest spożywać 3 do 5 porcji warzyw, owoce 2 do 4 porcji (co idealnie pasuje także do słynnego zalecenia 5 porcji warzyw i owoców dziennie).