Jeżeli szukasz ciekawej opcji treningu na letnie dni, być może poniższy zestaw będzie strzałem w dziesiątkę. Wykonując poniższe ćwiczenia możesz poczuć się jak podczas przygotowań do spartańskiego toru przeszkód, bądź  niczym kadet przed egzaminem sprawnościowym. To trening który pomoże odmienić ciało, a pozytywna dawka energii zapewni szeroki uśmiech na Twojej twarzy.

Pamiętaj o rozgrzewce!

  • W górę i w dół – stań prosto z rozstawionymi na szerokość bioder nogami, połóż przed sobą dłonie na ziemi i odskocz w tył robiąc deskę, zrób pompkę i wróć do pozycji skłonu, wyprostuj się i podskocz wysoko. Całe ćwiczenie wykonuj energicznie i płynnie powtarzając je przed 30 sekund.
  • Czołganie – być może brzmi to śmiesznie, ale czołgając się twarzą do ziemi z wykorzystaniem kolan, bioder, palców rąk i stóp rozruszasz całe ciało. Wybierz odpowiednie miejsce i czołgaj się energicznie przez kolejne 30 sekund.
  • Ważone pompki – potrzebne będzie solidne krzesło lub ławka; oprzyj nogi o jedno z nich, a ręce ułóż na ziemi na szerokość ramion, następnie wykonuj energiczne pompki, trzymając łokcie blisko ciała – powtarzaj tak kolejne 30 sekund.
  • Skoki – oznacz pięć punktów w odległości co 30-40 cm, a następnie trzymając stopy razem i ręce na boki skacz energicznie od punktu do punktu przez kolejne 30 sekund.
  • Rzuty piłką lekarską – stań lewym bokiem do ściany w odległości ok. metra i trzymając 3-4 kg piłkę lekarską, odwracaj się energicznie i odbijaj piłkę od ściany, 15 sekund w jedną i kolejne 15 w drugą stronę.
  • Podskoki na stopniu – stań naprzeciw ławki lub schodka, rozpoczynając od lewej stopy wskakuj nogą na stopień, podnosząc jednocześnie prawą nogę i kolano do klatki piersiowej. W ten sposób wykonaj 15 powtórzeń, a następnie zmień stronę. W miarę postępów możesz dodać hantle.