Jeżeli nie masz ochoty samotnie biegać na siłownię czy basen, możesz zaprosić swoją druga połówkę lub inną bliską osobę do wspólnych treningów. Ćwiczenia wykonywane nie tylko pozytywnie wpłyną na waszą formę, ale zbliżą i będą doskonałym pomysłem na mile spędzony czas.

Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na wspólne ćwiczenia, obejmujące najważniejsze partie ciała, jednak zanim zaczniecie trening nie zapominajcie o 10-15 minutowej rozgrzewce!

Rozgrzewka:

Przysiady, skręty na boki, wykroki w przód i w bok czy trucht w miejscu. Idealnie jeśli wykonacie wszystkie te wstępne ćwiczenia po kilka razy. Rozgrzewka jest kluczowym elementem treningu i nie można o niej zapominać.

Brzuch:

Jedna osoba leżąc na plecach z ugiętymi kolanami i stopami solidnie opartymi na ziemi trzyma piłkę. Łokcie powinny być ugięte, znajdując się blisko talii. Partner klęka naprzeciw opierając się o nasze kolana. Teraz przystępujemy do ćwiczenia „brzuszków” podając piłkę partnerowi, odrywając barki od podłoża, a następnie wracając do pozycji leżącej naprzemiennie oddajemy piłkę i zabieramy, za każdym powtórzeniem. Ćwiczenie dobrze powtórzyć po 10-15 razy w czterech seriach. Zamiana 😉

Nogi i pośladki:

Stajemy naprzeciw siebie robiąc wykrok, jedna osoba prawą, druga lewą nogą. Możecie użyć do tego ćwiczenia piłki lekarskiej do 3 kg, pozwoli to zgrać ruchy. Teraz robimy przysiady, jednocześnie tworząc kolanem nogi znajdującej się z przodu kąt prosty, a tylna noga ma utrzymać pozycję. Ćwiczenie powtarzajcie po 20 razy w 3 seriach na obie nogi.

Połóżcie się na plecach naprzeciwko partnera, ręce pozostawiając ułożone wzdłuż ciała. Następnie oderwijcie i ugnijcie nogi w kolanach i złączcie stopy. Teraz robimy rowerek, czyli uginamy i prostujemy naprzemiennie raz prawą, raz lewą nogę. Gdy uzyskacie płynną synchronizację, wykonajcie ćwiczenie  w 4 seriach po 20-25 razy.

Plecy:

Układamy się wygodnie w pozycji na plecach z głowami zwróconymi do siebie, na odległość wyciągniętych ramion, po czym splatamy dłonie. Uginamy kolana, umożliwiając sobie naprzemienne podnoszenie prawego i lewego biodra.  Ćwiczenie wykonujemy jednocześnie, można także wykonywać je naprzemiennie, gdy jedna osoba unosi biodro na prawą, a druga na lewą stronę. Powtarzamy po 10 razy na każdą ze stron.