Pole dance czyli taniec na rurze gromadzi coraz szersze rzesze fanów! Ten z pozoru lekki i przyjemny dla oka taniec jest jednocześnie doskonałą formą łączącą elementy tańca i intensywny trening idealnie nadający się do wyrzeźbienia zgrabnej sylwetki i nabycia niezwykłych umiejętności.

Do niedawna kojarzony był głównie z erotycznym tańcem kuso ubranych kobiet w klubach ze striptizem. Jest to duży błąd, gdyż zapoczątkowano go jako formę występów akrobatycznych, a później jako dyscypliny sportowej! Jeżeli zatem już znudziło Cię chodzenie na siłownię, fitness czy na jogging musisz koniecznie wypróbować ten rewelacyjny sposób na doskonałą formę, piękna sylwetkę i giętkie, silne ciało!

Obecnie pole dance jest coraz bardziej doceniane w charakterze sportowym, jest doskonałą alternatywą dla innych dyscyplin sportowych, a dla tych którzy uczynili z niego swą pasję i są w tym naprawdę dobrzy organizowane są mistrzostwa. Zapanował istny szał na tę formę aktywności, a niemal w każdym większym mieście można z łatwością odnaleźć miejsce w którym fachowy instruktor nauczy nas tej formy sztuki.Taniec na rurze - sposób na piękną sylwetkę i wygimnastykowane ciało!

Dlaczego taniec na rurze jest taki efektywny i daje wspaniałe rezultaty?

W trakcie treningu pracują wszystkie mięśnie, a dzięki temu tłuszczyk w niemalże ekspresowym tempie zastępujemy pięknie wyrzeźbionymi mięśniami. Dodatkowo ta forma aktywności doskonale pomaga redukować cellulit, poprawia wygląd biustu i ramion a także pięknie wysmukla uda i rzeźbi mięśnie brzucha. Jest to zatem nie tylko sposób na wyjątkowa sprawność fizyczną ale i odchudzanie! Dodatkowym plusem treningów pole dance jest gracja w każdym ruchu, doskonała koordynacja ruchowa i świadomość własnego ciała.

Ponieważ pole dance jest niezwykle wymagającym i wytrzymałościowym treningiem całego ciała, wymaga doskonałego przygotowania, które pozwoli unikać kontuzji. Ważne jest aby przed każdym treningiem przeprowadzić porządną rozgrzewkę zaczynając od rozciągania. Ważne jest rozruszanie stawów, wzmocnienie ścięgien czy dokrwienie mięśni. Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezpośrednio na rurze warto wykonać: wypady w przód, dociąganie pięty do pośladka stojąc czy dociąganie kolana do klatki piersiowej, a także skłony, jak potraficie także szpagaty. Oczywiście każde z ćwiczeń należy wykonać w seriach na każdą stronę, wykonując je dokładnie i bez gwałtownych ruchów, aby już podczas rozgrzewki nie nabawić się urazu.

Taniec na rurze wykonywany w rytm ulubionej muzyki sprawi, że będziemy czuć się zrelaksowani pomimo sporego wysiłku podczas kolejnych akrobacji, a efekty zaskoczą nas niezwykle pozytywnie! Co ważne nie jest to dyscyplina jedynie dla Pań!