Sylwester już za niespełna miesiąc, więc najwyższy czas zacząć przygotowania.. Gdy leniwe, jesienne wieczory nieco odbiły się na naszej wakacyjnej figurze, warto zabrać się za siebie już teraz, by wyglądać rewelacyjnie w ten wyjątkowy dzień roku. Przy okazji można popracować nad kondycją, która bezsprzecznie będzie niezbędna, gdy chcesz przetańczyć całą sylwestrową noc.

Zacznijmy od kilku słów na temat diety:

Żadnych drastycznych środków! Nagłe odstawienie jedzenia czy głodzenie się jest złym pomysłem! W zupełności wystarczy ograniczenie zjadanych potraw, jedzenie często, ale małych porcji – 5 razy w ciągu dnia. Nie zapominaj o regularności i zrezygnuj ze słodyczy i tłustych potraw. Ogranicz także jedzenie białego pieczywa, makaronów, czy tłustych mięs. Wprowadź do diety dużo warzyw i owoców.  I pod żadnym pozorem nie objadaj się na noc!

Trening:

Istnieje wiele różnego rodzaju treningów, które można wybrać chcąc wzmocnić  mięśnie czy ujędrnić ciało. A trening dla poprawienia kondycji, daje dodatkowo możliwość zrzucenia kilku kilogramów. Opiera się on na kilku ćwiczeniach podstawowych, które wykonując 2-3 razy w tygodniu przyniosą wspaniałe efekty.

Podstawowe ćwiczenia pomogą przygotować ciało do treningu wysiłkowego, usprawniającego kondycję, oto kilka propozycji:

  • wyciskanie hantli w pozycji leżącej (najlepiej na ławie pochyłej, którą należy ustawić pod kątem trzydziestu stopni),
  • przysiady ze sztangą (można także wykonywać je ze zwykłymi ciężarkami),
  • przyciąganie drążka do klatki piersiowej na wyciągu górnym,
  • spinanie brzucha (wykonywanie skłonów ku kolanom odrywając cały tułów od podłogi).

 

Ponieżej przykładowe ćwiczenia doskonale wspomagające nasza kondycję:

  • Interwały szybkościowe –  to ćwiczenia, które można wykonywać na ruchomej bieżni, uwzględniając tak zwany współczynnik odczuwanego wysiłku. Polegają na naprzemiennym zmienianiu szybkości, raz większej, raz mniejszej.
  • Jazda na rowerku stacjonarnym, typu spinner – tutaj do poprawy kondycji można również wykonać interwały lub przez dłuższy czas utzymaywać równe szybkie tempo.
  • Pajacyki – ćwiczenie, które każdy zna. Doskonałe na poprawę kondycji i dynamiki. Wykonaj 3 serie po 100 pajacyków 🙂

Mając 30 dni można wiele zdziałać, przykładając się zarówno do diety jak i ćwiczeń przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Życzymy powodzenia!