Jeżeli często zdarza Ci się, że mimowolnie sięgasz po małe co nie co, zastanów się czym tak naprawdę się zaspakajasz? Słodycze, szybki baton z automatu, to niestety nie są zdrowe przekąski!

Nie bądź zdziwiony, że po chwili znowu będziesz szukać! Wszystko to dlatego, że przekąski jak chipsy, precle, cukierki, ciasteczka, batony, to głównie wyrafinowane węglowodany, które po szybkim dostarczeniu energii, nagle tracą na sile sprawiając, że szukamy dalej… Jak zatem dobierać zdrowe przekąski?

Jak wykazują badania, nasze przekąski, stanowią nawet 1/4 kcal zjadanych w ciągu dnia, co może przekładać się na dodatkową porcję kaloryczną, która bynajmniej nie jest nam potrzebna. Te średnio 500 kcal z samych przekąsek to recepta na przybieranie na wadze…

Co robić by wybierać zdrowiej?

  • Sprawdzaj ile kalorii mają twoje przekąski – nie powinny przekraczać 200.
  • Dobieraj przekąski na podstawie zawartości składników odżywczych, które wzmacniają i pozwalają poczuć się sytym. Odpowiednio dobrane przekąski pozwalają ustabilizować poziom cukru we krwi, zaspokajają apetyt i poprawiają nastrój.
  • Przygotuj zapas zdrowych przekąsek, po które sięgniesz za każdym razem, gdy masz ochotę na coś na ząb. Wyprzedzaj głód, a mając w biurze, w torbie czy nawet samochodzie jakieś zdrowe alternatywy chętniej z nich skorzystasz, unikając mniej mądrych wyborów.

Oto przykładowe przekąski, które z pewnością można zaliczyć do zdrowych wyborów:

owoce z serkiem wiejskim lub nasionami/orzechami

serek w porcjach

własnoręcznie przygotowane mieszanki bakaliowe

domowe batony granola (te zakupione w sklepie dobrze przeanalizować pod kątem składu)

masło orzechowe na krakersach pełnoziarnistych

jabłko, gruszka lub porcja owoców jagodowych

chrupiące marchewki, rzodkiewki lub seler naciowy

jogurt grecki z owocami

popcorn z parmezanem – oczywiście wykonany na sucho bez soli

lody typu sorbet

hummus z warzywami