Sposoby na relaks: część 1 – Kąpiel w wannie

W rozpędzonym rytmie dnia codziennego i natłoku obowiązków mu towarzyszących, często pojęcie „relaks” jest stanem, o którym nawet nie mamy czasu myśleć. Każdą wolną chwilę poświęcamy na „robieniu dobrze” wszystkim wokół, tylko nie sobie … Drodzy rodzice! Wiecie o czym piszę przede wszystkim do Was głównie odnosi się ten wstęp, ale nie tylko. Chcę Was wszystkich wspomóc i w miarę treściwe opisać kilka sposobów na relaks.

Relaksacyjna kąpiel w wannie
Jeśli nie masz wanny to… żałuj.
Kąpiel w wannie to rytuał, który uskuteczniam przynajmniej 2 razy w tygodniu, a czasem nawet częściej. Niektórzy powiedzą, że marnuję wodę! Fakt marnuję.. Jestem tego świadom.. ale wychodzę z założenia, że chcę robić w życiu to co lubię i rachunek za wodę płacę ja. Nalewam gorącej wody prawie do pełna i wyleguje się przez 30-40 minut. Przejdźmy do tematu. Jak dla mnie kąpiel w wannie jest najprostszym sposobem na relaks. Jeśli jestem w domu mogę robić ją co wieczór i nie muszę się wybierać do ulubionego salonu masażu, który jest w centrum miasta. Oczywiście czasami się tam wybieram i do tego też Was będę zachęcać w kolejnej części cyklu artykułów o relaksie. Na koniec kąpieli do gorącej wody dolewam na maxa zimnej i stosuje krioterapię. Gdy woda zimna łączy się z ciepłą nie odczuwam porażającego efektu mroźnej stagnacji. Jest to bardzo przyjemne.

Zalety kąpieli w wannie:

  • rozluźnia napięcia mięśniowe, dzięki czemu nie jestem długo obolały po treningach
  • odpręża mój umysł i zazwyczaj wpadam na najlepsze pomysły, które później realizuję
  • po kąpieli czuję się lekki ponieważ woda wyciąga z organizmu cały ciężar dnia

Minusy:

  • jeśli kąpiel robisz późnym wieczorem to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że możesz usnąć – jest to niebezpieczne! Sugeruję, aby kąpiel planować o wcześniejszych porach
  • częstą kąpielą przyczyniasz się to nadmiernego zużycia wody co może skutkować jej wcześniejszym brakiem na ziemi.. Nie znam się na tej działce, ale jestem pewny, że wody starczy dla moich dzieci, ich dzieci, a może nawet dla kolejnych pokoleń.
  • jeśli znacie inne minusy to napiszcie proszę je w komentarzu.

Gorąco-zimną kąpiel w wannie polecam szczególnie osobom, które dużo trenują. Regeneracja mieśni trwa zdecydowanie szybciej co skutkuje jeszcze lepszą formą.

Jeśli macie pytania związane z artykułem lub z relaksem piszcie komentarze. Każde Wasze konstruktywne uwagi będą dla nas jak i dla naszych czytelników cennymi wskazówkami.