Problem odchudzania nie dotyczy jedynie Pań, dlatego przedstawiamy kilka porad na zrzucenie zbędnych kilogramów dla mężczyzn.

Ustal swoje cele i tempo w jakim zamierzasz stracić nadmiar masy ciała

Zmiana nawyków żywieniowych, to podstawa utraty masy ciała na stałe. Warto jednak przemyśleć strategię działania, która pozwoli w sposób rozsądny chudnąć zdrowo. Istnieje wiele powodów dla których postanawiamy zrzucić nadmierne kilogramy, poczynając od zdrowia, poczucia własnej wartości czy po prostu dla bycia atrakcyjniejszym. Mając cel i dobrą motywację znacznie łatwiej jest utrzymać się na dobrym torze, który prowadzi do sukcesu.

Przygotowanie psychiczne

Ważne jest, aby postanowienie o podjęciu odchudzania było przemyślane. Przygotowanie psychiczne do zmian, pozwoli odnieść wymarzony sukces w długoterminowej perspektywie. Świadomość tego co jesz, jakie masz wzorce żywieniowe, wymaga zmiany myślenia, dlatego warto się pozytywnie nastawić. Jedząc na mieście, robiąc zakupy będziesz stale narażony na pokusy, które zwalczysz ustalając plan zdrowej diety.

Dziennik monitorujący posiłki

Taka forma zapisywania swoich posiłków, jest doskonałym sposobem na rozpoczęcie odchudzania. Pisząc co, gdzie i kiedy jesz, będziesz widział czarno na białym czy nie przesadzasz. Zbierając informacje o swoim żywieniu łatwiej dokonasz zmian, które pomogą osiągnąć cel. Jest to sposób, który pozwala łatwo zrozumieć swój stosunek do jedzenia, a prowadzenie dziennika na bieżąco pomoże utrzymać koncentrację, dyscyplinę i skutecznie zmienić nawyki żywieniowe.

Styl życia i utrata masy ciała

Jedząc dużo fast foodów, napychasz się nadmierną ilością cukrów, soli oraz tłuszczy. Jedynie ograniczenie tego typu jedzenia oraz zamiana go na zdrowe odpowiedniki, pozwoli schudnąć zaspokajając wszelkie potrzeby organizmu na składniki odżywcze.

Bądź realistą

Nie oczekuj, że w tydzień schudniesz 10 kg!  Wiadomo, chcesz efektów jak najszybciej, ale nie można chudnąć kosztem zdrowia. Ponadto zrzucając wagę zbyt szybko – tracisz w pierwszej kolejności wodę z organizmu oraz mięśnie, nie tłuszczyk, a do tego spowalniasz metabolizm. Sukces w odchudzaniu polega na cierpliwym i wytrwałym wprowadzaniu zmian, które z czasem stają się naturalnym nawykiem, który odchudza. Nie poddawaj się i czekaj na efekty – trwałe efekty 🙂

Przekąski, które pomogą utrzymać masę ciała

Lubisz podjadać? Niestety większość przekąsek to bogate w tłuszcze puste kalorie. Najlepiej mieć pod ręką świeże owoce i warzywa, które są niskokaloryczne i super zdrowe!

Zdrowe odżywianie

Znajomość podstaw zdrowego odżywiania pomoże w każdej sytuacji dokonać najlepszego wyboru. Zrównoważona dieta opiera się na:

  • białka, takie jak chude mięso, ryby, drób, jaja, produkty sojowe, rośliny strączkowe
  • węglowodany, jak pełnoziarniste makarony, ryż, pieczywo oraz ziemniaki (gotowane lub pieczone)
  • tłuszcze, jak oliwa z oliwek, oleje roślinne, orzechy, nasiona
  • owoce i warzywa

Zdrowa dieta zapewnia kompletne zaspokojenie wszelakich potrzeb żywieniowych, dlatego nie są konieczne dodatkowe suplementy. Planuj swoje posiłki tak, aby były należycie zbilansowane, zdrowe i lekkie jednocześnie, ale małe grzeszki w postaci ulubionych przekąsek raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

Jedz, gdy jesteś głodny

Unikaj zajadania przekąsek z nudy czy przyzwyczajenia. Takim sposobem z pewnością nie stracisz na wadze.

Ćwiczenia – kropka nad i

Trenując spalasz kalorie, utrzymujesz formę i zdrowie. Dodatkowo aktywność pozwala przyspieszać przemianę materii, co ułatwia zmniejszanie masy ciała. Znajdź ulubioną formę sportu dla siebie, a stanie się ona przyjemnością nie przykrą koniecznością.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowej motywacji i porad, porozmawiaj z przyjaciółmi, trenerem personalnym, dietetykiem. Sukces jest w zasięgu ręki.