Trening

Trening na masę – nabierz zdrowej masy!

Dużo osób marzy o zbudowaniu umięśnionej, pięknej sylwetki. Trening na masę jest ukierunkowany na rozbudowę muskulatury poprzez odpowiednio dopasowane ćwiczenia, ilość serii i powtórzeń, a także przerw między nimi. Kluczową rolę odgrywa tu również dieta oraz stosowne suplementy na masę. Poniżej garść przydatnych informacji na temat tego, jak trenować na masę. Dieta na masę mięśniową Taki jadłospis polega na odpowiednim łączeniu ze sobą i wykorzystywaniu składników odżywczych. Jego podstawową cechą

Trening EMS – po efekty idź pod … prąd

A gdyby tak istniał trening przeznaczony dla każdego, bez względu na wiek i kondycję. Gdyby tak wysiłek wkładany w wykonywanie ćwiczeń przejął na siebie ktoś albo coś, ale dobroczynne efekty dotyczyły wyłącznie Ciebie. Marzenia? Absolutnie nie. Taki trening istnieje – to EMS czyli Electrical Muscle Stimulation. Nie myśl, ćwicz Jak działa EMS? Najistotniejszą cechą odróżniającą ten typ treningu od tradycyjnego jest skrócenie ścieżki, którą impuls elektryczny dociera do mięśnia powodując

Jak się ubrać na siłownię?

Ubiór do ćwiczeń to bardzo ważna kwestia. Jak przygotować się na trening, by jednocześnie wyglądać ładnie, profesjonalnie i komfortowo? Siłownia czy klub fitness to nie wybieg i przede wszystkim wygoda powinna być na pierwszym miejscu, można to jednak połączyć z modą. O czym warto pamiętać? O czym pamiętać idąc na siłownię? W pierwszej kolejności powinno się pamiętać przede wszystkim o tym, że ćwicząc należałoby zadbać o swój komfort, wygodę oraz

Jak wyrzeźbić sylwetkę oszczędzając na siłowni?

Jak utrzymać dobrą kondycję fizyczną? Żeby rozpocząć ćwiczenia potrzebna jest chęć, ale na osiągnięcie dobrych wyników mają wpływ również jakość i różnorodność sprzętu. Wady treningu w domu Każdy powinien sam dla siebie wybrać rodzaj sprzętu do ćwiczeń. Jedni uważają że trening kardio jest podstawą każdego treningu, drudzy są innego zdania. Tak czy inaczej bez niezbędnego sprzętu nie jesteśmy w stanie osiągnąć celu o wymarzonej sylwetce. Zakup maszyn do domu i

Jak dieta wpływa na efektywność treningów?

Czy regularny trening wystarczy, aby zrzucić zbędne kilogramy oraz zadbać o swoją sylwetkę? Jak sposób odżywiania wpływa na naszą formę? Oto kilka porad, które pokazują, że efektywność ćwiczeń często zależy od zawartości talerza.   Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest właściwy dobór diety podczas treningów. Ćwiczenia na siłowni, bieganie czy inna forma aktywności wspomagana odpowiednio dobranymi posiłkami na pewno daje większą szansę na dotarcie do upragnionego celu.

Najpopularniejsze zajęcia fitness

    Zgrabna sylwetka to marzenie niejednej osoby, dlatego też, aby poprawić wygląd swojego, należy postawić przede wszystkim na aktywność fizyczną. Dla wielu osób siłownia jest najlepszym miejscem do ćwiczeń, przy pomocy których można nie tylko schudnąć, ale również zbudować masę mięśniową. Warto jednak wiedzieć o tym, iż zajęcia fitness, które przeznaczone są głównie dla kobiet, również pomagają poprawić wygląd sylwetki, dlatego też obecnie niejeden klub fitness oblegany jest przez

Uraz przy bieganiu? Nie trać czasu i wybierz skuteczną rehabilitację

Regularne bieganie niesie ze sobą mnóstwo zalet: utrzymanie dobrej kondycji, prawidłowej masy ciała, zmniejszenie ryzyka wystąpienia szeregu chorób, w tym szczególnie układu sercowo-naczyniowego, lepsze samopoczucie. Z drugiej jednak strony jest to jeden z najbardziej urazowych sportów, z czego początkujący biegacze nie zawsze zdają sobie sprawę. Najczęstsze urazy biegaczy Wśród urazów sportowych biegaczy zwykło się wyróżniać dwie grupy: tzw. urazy ostre, które można powiązać z konkretnym momentem, jak na przykład skręcenie

Jak ćwiczyć na masę

Obecnie sport staje się bardzo ważny dla ludzi. Fitness dominuje wśród kobiet, natomiast kulturystyka uprawiana jest zazwyczaj przez panów. Osoby początkujące bardzo często nie wiedzą, jak ćwiczyć na masę. Oto kilka porad, w jaki sposób osiągnąć najlepsze efekty swojej pracy. Dieta w treningu na masę Jednym z najważniejszych etapów ćwiczenia na masę jest odpowiednio zbilansowana dieta. Osoba powinna rozpocząć dietę jeszcze przed przystąpieniem do treningów, aby wyrobić sobie nawyk prawidłowego

Idealne słuchawki dla aktywnych

Wakacyjne miesiące to czas kiedy wiele aktywności przenosimy z fitness klubów na zewnątrz. Wycieczki rowerowe, bieganie, spacery, nordic walking, joga – to tylko początek bardzo długiej listy. A jak aktywność sportowa to i koniecznie nasza ulubiona muzyka. W zależności od dyscypliny i naszego samopoczucia – dynamiczna, pobudzająca do działania lub wyciszająca, uspokajająca, relaksująca.   Co nowego dla miłośników niezapomnianych doznań muzycznych, fit wygody oraz wyjątkowego designu przygotowała, działająca od 90

Pole dance – trening idealny

Wchodzi do klubu fitness, widzisz kuszącą ofertę pole dance. Ale co to właściwie jest? Okazuje się, że to nic innego, jak taniec na rurze! Nie martw się. Nie jest to kurs przygotowujący dla przyszłych striptizerek. Pole dance to świetna zabawa, a przede wszystkim niezły trening. Zwłaszcza dla osób, które znudzone są już chodzeniem na basen czy bieganiem. Potrzebują czegoś nowego, a z pewnością szukają urozmaicenia. Ćwiczeń, które przyniosą nie tylko

Ćwiczenia na przyspieszone spalanie tłuszczyku!

Czasami zastanawiasz się, co by tu ćwiczyć aby maksymalnie przyspieszyć spalanie sadełka.. Otóż jest kilka takich aktywności, które pozwolą na najbardziej owocne i stosunkowo szybkie rezultaty. Bezkonkurencyjne jest bieganie! Jest najlepszym treningiem kardio. Pozwala spalać duże ilości kalorii, a dodatkowo wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, które skutecznie uwalniane są przez pot. Jogging rzeźbi, wysmukla, dodaje siły i energii. Nic tylko polecać! Pływanie to kolejny sposób na wysmuklenie sylwetki. Jest doskonałym

Jak przekonać się do regularnych ćwiczeń?

Jak przekonać się do regularnych ćwiczeń? Wielu z nas próbowało zacząć regularne treningi nieraz kilkakrotnie, jednak zapału i ochoty wystarczało na krótko.. Sport to zdrowie, ale prościej jest o tym mówić, niż wziąć się za siebie. Oto kilka wskazówek jak wytrwać w postanowieniu na dłużej: Zapomnij o tym co było! – wizję lekcji wychowania fizycznego sprzed lat wyrzuć do lamusa, a lęk przed nieznanym zamień na zajęcia dla początkujących (gdzie

Chcesz wzmocnić ramiona? Oto kilka ćwiczeń…

Praca przy biurku, jazda samochodem, noszenie na rękach dzieci i wiele innych czynności, sprawiają że zaczynamy się garbić, a nasza postawa staje się nieprawidłowa. Oto kilka ćwiczeń jeśli chcesz wzmocnić ramiona. Najlepiej nie zaczynać jednak od pompek czy podciągnięć na drążku, gdyż często kończą się ona zakwasami, napięciami w odcinku szyjnym a co za tym często idzie – bólem głowy. Poniższe ćwiczenia pomogą zbudować stabilność i wzmocnić mięśnie tej górnej części

Mięśnie Kegla – jak usprawnić je poprzez trening?

Trenując ciało, często zapominamy o niektórych jego partiach. Mięśnie Kegla są tego przykładem, a warto o nich pamiętać, gdyż od ich sprawności zależy wiele: szczelność pęcherza, kondycja kręgosłupa, trawienie a także osiągnięcie satysfakcji seksualnej! Czym są i skąd wzięła się ich nazwa? Są one mięśniami dna miednicy, rozpościerają się pomiędzy kością łonową a ogonową i podtrzymują  wewnętrzne narządy jak pęcherz, odbyt oraz macicę na swoim miejscu. Mięśnie Kegla zostały tak nazwane

Pływanie – idealny sposób na smukłą sylwetkę?

Gdy patrzymy na ilość kalorii spalanych podczas pływania – nawet 500/600 kcal przez godzinę pływania żabką, nasuwa się myśl czy to nie jest idealny sposób na odchudzanie i na kształtowanie sylwetki? Można powiedzieć, że tak, ale.. Basen sportowy ma średnio 27°C, ze względu jednak na pojemność cieplną wody, temperatura ta jest odbierana przez nasze ciało jak znacznie zimniejsza. Ciało człowieka składa się z 70% wody, a w basenie otaczające nas

Piękne ramiona, nie tylko na lato!

Ramiona to część ciała, którą w zasadzie odsłaniamy najczęściej, niestety nie przekłada się to także na dbałość o nie i regularne ćwiczenia. Oto kilka powodów dla których warto zainwestować odrobinę wysiłku w ramiona: Trening przynosi szybkie rezultaty! Ćwicząc prawidłowo, po 10 minut dziennie, już po dwóch tygodniach zobaczymy rezultaty! Seksowne i zgrabne ramiona są niezwykle pociągające – zwalczmy tę obwisłą galaretę 😉 Ręce są dużo silniejsze, a domowe prace jak

Jak wygląda aktywność fizyczna w Polsce?

Kilka lat temu „wszyscy” Polacy ruszyli z kanap i nagle pokochali aktywność fizyczną. Czy ich miłość przetrwała próbę czasu? Jak dzisiaj wygląda aktywność fizyczna Polaków? Kilka lat temu „wszyscy” Polacy ruszyli z kanap i nagle pokochali aktywność fizyczną. Czy ich miłość przetrwała próbę czasu? Jak dzisiaj wygląda aktywność fizyczna Polaków? Kto ćwiczy w Polsce? Według badania przeprowadzonego na facebook’u przez trenera osobistego Kubę Piotrowskiego, największą grupę ćwiczących stanowią osoby pomiędzy

Jak spalić więcej kalorii… siedząc?

Siedzący tryb życia, praca biurowa, przy komputerze czy podczas jazdy samochodem to najgorsze co robimy swojemu ciału. Spalamy wówczas mniej tłuszczu, spowalnia się krążenie i metabolizm. Mało tego zwiększa się ryzyko wysokiego ciśnienia, gromadzenia złego cholesterolu czy odkładania się tłuszczyku szczególnie w okolicach brzucha. Nawet codzienne treningi, mogą nie dawać zamierzonych skutków, gdy większą część dnia siedzimy bezwładnie. Jak zatem spalić więcej kalorii siedząc? Na szczęście nawet siedzący tryb życia można lekko

Czy trening musi zakończyć się bólem mięśni?

Jeśli przez jakiś czas byłeś typem „kanapowca”, a z wiosną poczułeś w sobie chęć zmian, to jest to najlepszy moment, by znów zacząć żyć aktywnie. Pierwszy trening po długim czasie bezruchu powoduje jednak ból mięśni. Czy tak być musi? Zaraz znajdziemy odpowiedź na to pytanie. Dobierz trening do możliwości Organizm, który przez długi czas pozostawał w stanie biernym rozleniwił się. Mięśnie zwiotczały i radykalnie spadła ich jędrność i wytrzymałość Nic

Wiosenne porządki – trening lepszy niż inne

Co roku na wiosnę większość z nas postanawia w końcu porządnie posprzątać swój dom, mieszkanie, ogród. Wiosenne porządki to dla wielu z nas myśl, która przyprawia o dreszcze, ale mamy dobrą wiadomość! Wykonywanie tych wszystkich porządkowych zadań, może przynieść nam o wiele więcej korzyści niż czyste okna i odgracone szafy.. Przy czynnościach jakie niosą wiosenne porządki typu odkurzanie, wycieranie kurzu, mycie okien, grabienie ogrodu spalamy niezliczone ilości kalorii, na dodatek