Sok grejpfrutowy uznawany jest przez wielu z nas za niezwykle pomocny element wspomagający utratę kilogramów.  Jak wykazują badania, grejpfruty mogą jednak jedynie przeciwdziałać przybieraniu masy.

Podobnie jak wiele innych diet bazujących głównie na jednym składniku znana jest dieta grejpfrutowa, według której zawarte w tych cytrusach enzymy wspomagają nasz organizm w spalaniu tłuszczu – jest to zdecydowanie lekko przesadzone. Nie ma bowiem żadnego owocu cytrusowego, który miałby magiczne zdolności spalające sadełko! Nowe badania sugerują jednak, iż istnieje szansa, że owoc ten wspomaga utrzymanie stałej masy ciała.

Badania przeprowadzone w 2013 roku w UC Barkley wykazały, iż sok grejpfrutowy może powstrzymywać przy diecie wysoko tłuszczowej przyrost masy ciała. Naukowcy badając grupę myszy, które karmione były tłustymi pokarmami, dawali im do picia sok grejpfrutowy rozcieńczany z wodą.  Jak się okazało pod koniec badania, te myszy, które piły miksturę wody z sokiem przybrały o 18% mniej, niż te którym podawano jedynie wodę. Dodatkowo te z nich, które piły wodę z sokiem, miały niższy poziom glukozy we krwi oraz poziomu insuliny, tak ważne przy unikaniu cukrzycy typu 2.

Mimo, iż ostateczne wyniki badań nad właściwością soku grejpfrutowego są jeszcze daleko, warto jeść te owoce i pić ich sok, gdyż bez wątpienia mają w sobie dobroczynne właściwości!