Rzeczą oczywistą jest, że nazbyt obfite posiłki przed snem, są niemal przepisem na problemy z żołądkiem, a to z kolei utrudnia dobroczynny wypoczynek. Zanim sięgniesz po porcję krakersów i sera lub tłustą pizzę, wypróbuj poniższe pomysły na smakołyki na dobranoc.

Pieczone słodkie ziemniaki

Jeżeli lubisz zapiekane ziemniaki, bataty będą równie smaczną i bardzo zdrową opcją. Wystarczy pokroić je na kawałki – słupki czy ćwiarteczki, a następnie zapiec w piekarniku z dodatkiem odrobiny oliwy z oliwek, szczyptą gałki muszkatołowej, ulubionej kompozycji przypraw np. orientalnych i sokiem z limonki.

Cała ta kompozycja to doskonała porcja pożywnych węglowodanów, witamin i błonnika, które pomogą zasnąć, nie obciążając przewodu pokarmowego. Pozytywnym aspektem tej potrawy, jest fakt, iż można ją upiec wcześniej i przechowywać w lodówce, aby posłużyła na kolejną przekąskę na dobranoc lub dodatek do obiadu.

Indyk na pieczywie pełnoziarnistym

Być może gdzieś słyszałeś, że do odczuwania senności, przyczynia się aminokwas o nazwie tryptofan. Można zatem wykorzystać go do posiłku przed snem. Doskonałym jego źródłem jest indyk, a upieczony i połączony z odrobiną miodu, cynamonu i świeżym pomidorem, będzie rewelacyjnym zestawieniem z niewielką kromką pełnoziarnistą.

Smakowita ceviche

Dla fanów owoców morza, doskonałym smakołykiem na dobranoc będzie rześka sałatka, którą możesz przyrządzić wcześniej i przechowywać kilka dni w lodówce. Doskonale pasuje do niej makrela czy krewetki, które połączone z ostrymi jalapenos, ananasem, pomidorem i innymi ulubionymi warzywami, które masz pod ręką stworzą wyjątkowo smaczną kompozycję. Kilka łyżek tej smacznej sałatki będzie doskonałym pomysłem na wieczorną przekąskę, która wzbogaci dietę w kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagające zdrowy sen.