Aktywność fizyczna i zbilansowana dieta to gwarancja dobrego samopoczucia, pięknej sylwetki i zdrowia. Co zrobić by ruch i zdrowa dieta towarzyszyły nam w codziennej bieganinie? Jak znaleźć więcej czasu na te ważne cele?

Po pierwsze postaw na wielozadaniowość w godzinach porannych!

Podczas suszenia włosów możesz wykonywać przysiady! To da nawet 10-15 minut treningu dolnych części ciała. Wystarczy być ostrożnym, aby nie przesadzić, niemniej ruch można wplatać do porannych czynności na wiele sposobów – wstając z łóżka zrobić kilka brzuszków, idąc do łazienki – postawić na wykroki, a podczas szykowania śniadania, robić w międzyczasie po kilka pajacyków. Chcieć to móc!

Po drugie – parkuj samochód dalej lub postaw na poranny spacer do pracy!

Jest to najprostszy sposób na spalenie sporej dozy kalorii dziennie. Wystarczy pozostawić samochód w najdalszym punkcie parkingu pod pracą czy sklepem, bądź jeżeli to możliwe wybrać się na nogach zamiast jechać dwa przystanki autobusem.

Po trzecie – prace domowe wykonuj w rytm muzyki

Poruszając się energicznie spalisz znacznie więcej kalorii niż stojąc lub siedząc. Składanie prania, prasowanie, mycie naczyń czy okien, odkurzanie to tylko przykłady okazji w których możesz potrenować w podskokach.

Po czwarte – jeżeli masz dziecko – noś je!

Taki mały, słodki ciężar zupełnie niepozornie pozwoli spalić naprawdę mnóstwo kalorii, pomaga wzmocnić siłę i wytrzymałość, a przy tym daje niepowtarzalną bliskość.

Po piąte – pamiętaj o dokonywaniu zdrowych wyborów żywieniowych

Zamiast przyrządzać tłuste i niezdrowe potrawy lub zamawiać pizzę postaw na zdrowe posiłki, które wbrew pozorom są super łatwe i proste w wykonaniu, a przy tym przypadną do gustu wszystkim domownikom. Wybieraj chude mleko, zamień boczek na indyka, stosuj oliwę z oliwek zamiast oleju, wybieraj chude mięsa, postaw na grillowanie i pieczenie zamiast smażenia, unikaj cukrów i zbędnych kalorii. Te proste zmiany są zdrowe, odchudzają i pozwalają poczuć się znacznie lepiej.