Jeżeli zaczynamy myśleć o pozbyciu się zimowego sadełka, warto poszukać czegoś co sprzyja odchudzaniu. Szukamy prostych i skutecznych rozwiązań, ale czasami warto zmienić dietę na zdrowszą i trochę się poruszać. Aby jednak dieta przyniosła lepsze efekty warto dodać do niej kmin rzymski, które bez wątpienia może przyspieszyć powrót do smukłej sylwetki.

Jak potwierdzają badania, które przeprowadzono na dwóch grupach kobiet. Jedna z grup jadała w porze obiadowej kubek jogurtu naturalnego z dodatkiem 3 g sproszkowanego kminu rzymskiego, druga z kolei jadała sam jogurt. Wszystkie 88 kobiet otrzymało także pakiet posiłków dietetycznych o obniżonej kaloryczności, a także były pod stałą opieką dietetyków przez 3 miesiące.

Wyniki okazały się zaskakujące, grupa kobiet na diecie z kminem rzymskim straciła średnio nawet po 4,5 kilograma więcej niż druga grupa. Ich BMI było zdecydowanie niższe, mniejszy był także obwód talii, procent masy tłuszczu w organizmie a także obniżony cholesterol.

Kmin rzymski należy do rodziny selerowatych, stąd doskonale komponuje się np. z soczewicą lub brązowym ryżem. Poza faktem iż dobrze wpływa na efekty odchudzania, obniża cholesterol czy cukier we krwi, ma także dobry wpływ na zaawansowane produkty glikacji (AGE), które szczególnie szkodzą przy cukrzycy. AGE są toksynami, które wydzielają się zwykle przy wysokiej temperaturze gotowanego jedzenia np. podczas grillowania. W naszym ciele powodują stres oksydacyjny oraz uszkadza komórki, a także powoduje starzenie.