Sezon grypowy w pełni, a każdy z nas stara się walczyć z chorobami jak może… Niestety nie jest to takie proste jakbyśmy tego chcieli, zwłaszcza przeziębienie i grypa nie chcą łatwo odpuścić.

Warto zatem pomyśleć nad tym, jak jeść, aby pomóc naszemu organizmowi zwalczać przeziębienie (gdy już nas dopadło), a także w co wzbogacić naszą dietę, aby wzmocnić naszą linię obrony poprzez gromadzenie zapasów substancji uodparniających.

Na liście substancji pomagających naszej odporności jest cynk. Dowiedziono, że łagodzi on objawy przeziębienia i grypy, skracając przy tym czas choroby. Znajdziemy go w kurczaku, orzechach nerkowca i wołowinie.

Kolejnym składnikiem jest kwercetyna i luteolina. Te flawonoidy pomagają odblokować drogi oddechowe zmniejszając wydzielanie histaminy odpowiedzialnej za przekrwienie, katar i łzawienie oczu. Kwercetyna zawarta jest w czerwonej cebuli, jabłkach, owocach leśnych i śliwkach zarówno świeżych jak i suszonych. Luteolina kryje się w rozmarynie, szałwii, tymianku i karczochach.

Najsłynniejszą jest witamina C – wzmacnia układ odpornościowy, może więc zapobiegać chorobie, złagodzić jej objawy i skrócić czas jej trwania. Zawarta jest w kiwi, owocach cytrusowych, papryce i truskawkach.