Cukier to nie tylko słodycze! Zajadając zupę, sałatkę czy zdrową surówkę, nie zastanawiasz się nas cukrem w nich zawartym. W końcu nie czuć słodyczy! Zaleca się spożywanie 25 gramów cukru dziennie, zobacz przekąski, które mają więcej cukru niż myślisz i zastanów się ile razy przekraczasz zalecaną normę..

 Pełnoziarniste krakersy 8-12 gramów cukru

 

 Chrupiący kurczak z sałatką do 13 gramów cukru

 

 Zupa pomidorowa z puszki 13 do nawet 22 gramów cukru

 

 

 

 Jogurt z owocami może mieć od 25 do 34 gramów cukru na porcję!

 

 

 Napoje energetyczne w puszce 250 ml mają od 21-30 gramów cukru

 

 Sałatka z brokułami w małej porcji ma nawet 7 gram cukru

 

 Surówka Coleslaw może zawierać do 12 gram cukru

 

 Fasolka po bretońsku i jej podobne często zawierają nawet od 11 do 16 gramów cukru

 Mleko migdałowe słodzone np. smakowe może zawierać do 14 g cukru na szklankę
 Bułki w jednej sztuce zawierają ok. 3-6 gram cukru

 Batony zbożowe zawierają średnio po 12 gram cukru

 Owsianka ekspresowa może zawierać od 7 do 12 gram cukru

 Gorzka czekolada zawiera ok. 16-21 gramów cukru w tabliczce, ale warto poszukać tych o najwyższej zawartości kakao, gdyż miewają one zaledwie po 5 g.