Każdemu zdarza się czasami zapomnieć czyjegoś imienia, gdzie coś się znajduje, niemniej wraz z wiekiem problemy z pamięcią mogą się pojawiać coraz częściej. Warto zatem dbać o to by dostarczać naszemu organizmowi substancji, które pomogą zachować dobrą pamięć. Ćwiczenia umysłowe i zdrowa dieta są niezwykle istotne gdy zauważamy u siebie problem z pamięcią.

Składniki pokarmowe które zapewniają naszemu mózgowi poprzez wspomaganie funkcjonowania komórek nerwowych, dostateczną ilość neuroprzekaźników to w szczególności węglowodany złożone i witaminy z grupy B. Te pierwsze pomagają poprzez metabolizm glukozy zwiększać produkcję neuroprzekaźników – znajdziemy je w fasoli, ryżu, zbożach, ziemniakach.

Istotnym składnikiem jest również żelazo – jego niedobory mogą prowadzić do problemów z pamięcią, ponieważ anemia wywołana brakiem tego cennego składnika zaburza funkcjonowanie pamięci krótkotrwałej. Żelazo znaleźć można w rybach, drobiu i chudym mięsie. Flawonoidy- przeciwutleniacze blokujące wpływ wolnych rodników na komórki nerwowe w mózgu, poprawiają krążenie mózgowe, usprawniając pamięć. Czarne jagody czy truskawki są ich cennym źródłem. Izoflawony sojowe z kolei chronią przed choroba Alzheimera, blokując sprzyjające jej rozwojowy przemiany białek.

Ważne dla właściwego krążenia mózgowego, a tym samym dobrej pamięci są także jednonienasycone kwasy tłuszczowe, bogate w nie są awokado czy oliwa z oliwek. Niezbędna jest także witamina E – pomaga zachować dobrą pamięć i spowalnia chorobę Alzheimera, którą to można znaleźć także w awokado, jak również w pestkach i nasionach.

Warto zatem dbać o pamięć poprzez dietę, gdyż nie jest to trudne, a może owocować latami dobrej i sprawnej pamięci.