Co daje nam beta-karoten lub dlaczego warto jeść seler i buraczki? Poznaj kilka ciekawostek i porad dietetycznych, które mogą się przydać każdego dnia!

  • Sok z marchwi z dodatkiem jabłek i bananów może bardzo skutecznie zaspokoić głód, możemy go potraktować jako jeden z posiłków, albo jako deser;
  • Beta-karoten zawarty w marchwi nie tylko odżywia czy chroni przed szkodliwymi działaniami promieni UV, ale sprawi, że cera jest świeża, ma opalony wygląd, a oczy nabierają blasku;
  • Seler jest doskonałym warzywem pomagającym pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, działa moczopędnie, pomaga usuwać złogi i zgrubienia artretyczne, a do tego pomaga wyszczuplić sylwetkę;
  • Meczą Cię bóle gardła? – idealnym lekiem są buraki, a dokładniej sok z buraków; płukając nim gardło kilka razy dziennie można skutecznie pozbyć się problemu, a aby dodać mu lepszego smaku można dodać do niego odrobinę soku z cytryny;
  • Masz problemy z kontuzjami? – lekiem mogą okazać się ziemniaki, a  można to odczuć poprzez polepszoną sprawność ścięgien, wiązadeł i torebek stawowych, ale gdy problemem są reumatoidalne zapalenia stawów, lepiej z nich zrezygnować;