Wszystko jest dla ludzi, niemniej czasami nadmiar jest wyjątkowo niewskazany. Jak pokonać ochotę na słodkości, kiedy dopada nas nieposkromiony apetyt na małe co nieco? 

  • Jeżeli masz nieodpartą ochotę na czekoladę, zjedz jakiś zamiennik np. kawałek czekolady gorzkiej lub garść migdałów.
  • Ograniczaj stopniowo, zamiast codziennie jedz łakocie co drugi lub trzeci dzień.
  • Pamiętaj, że słodycze są dla ludzi, ważny jest zatem umiar.
  • Nie miej wyrzutów sumienia po jednym ciastku – nie popadaj w paranoje! Raz na jakiś czas (np. raz w tygodniu) pozwól sobie na odrobinę słodkiej przyjemności.
  • Pij dużo wody, to sprawi że ochota stopniowo przeminie.
  • Unikaj regałów ze słodyczami w sklepach i witryn w cukierniach – czego oczy nie widzą…
  • Jedz świeże i suszone owoce, a także orzechy – są pyszne, a w przeciwieństwie do słodyczy ich jedzenie nie poszerzy Twojej talii.
  • Żyj aktywnie, uprawiaj sport, ruszaj się na świeżym powietrzu i z pewnością zapomnisz o pączku na dłuższą chwilę.
  • Zachęć bliskich do wspólnego ograniczania słodkości – razem raźniej.
  • Wytrwałość w końcu przyniesie efekty! 🙂