Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wzrost wagi ciała najszybciej widać na brzuchu i biodrach? Niestety, wystający brzuch to powód kompleksów wielu ludzi. Nie lubią go ani mężczyźni, ani kobiety. Co więc zrobić, żeby móc pochwalić się płaskim brzuchem i zachować go już na zawsze?

Na wielu portalach czytamy, że w 7 dni, w 10 dni albo w 14 dni możesz zobaczyć „kaloryfer” na swoim brzuchu. Śmiem twierdzić, że to kompletne bzdury i nie da się osiągnąć żadnych spektakularnych efektów w tak krótkim czasie. Tkanka tłuszczowa na Twoim brzuchu też nie powstała ani w 7, ani w 14 dni. Aby móc cieszyć się płaskim brzuchem, trzeba uzbroić się w cierpliwość i zrealizować konsekwentnie plan, który wcześniej zostanie przygotowany. Trzeba liczyć się z tym, że najczęściej należy zmienić swój styl życia, dietę i to polubić, bo trzeba w tym wytrwać.

Przyjrzyj się swojej diecie

To, co jemy, w ogromnym stopniu przyczynia się do tego, jak wyglądamy. Aby móc poszczycić się płaskim brzuchem, należy przyjrzeć się, co tak na co dzień zjadamy. Z naszej diety muszą zniknąć wszelkie wysoko przetworzone produkty. Trzeba postawić na proste, zdrowe potrawy, którą jesteśmy w stanie przygotowywać we własnym zakresie.

W Twoim jadłospisie powinny królować pełnoziarniste makarony, kasze, chude mięso i ryby. To wszystko, uzupełnione wielką porcją warzyw sprawi, że żaden kolejny kilogram nie zostanie zmagazynowany w Twoim ciele, a cały organizm zacznie znacznie lepiej funkcjonować. Pozbądź się z diety gazowanych i słodkich napojów, ogranicz cukier i zamiast do baru serwującego fast food, wstąp do wegetariańskiej knajpki na pyszną sałatkę.

Ćwicz sporo, ale niezbyt intensywnie

W Twoim planie dnia powinna znaleźć się godzina dziennie, którą mógłbyś przeznaczyć na trening aerobowy, bo to on jest najskuteczniejszy w walce ze zbędną tkanką tłuszczową. Angażowanie równoczesne wszystkich partii mięśniowych w niezbyt intensywny, ale długi trening, czyni cuda. Przez te 60 minut możesz spacerować w tempie, które spowoduje tylko niewielkie przyspieszenie Twojego tętna, możesz jeździć na rowerze i to zarówno na dworze, jak i na stacjonarnym rowerku w domu.

Świetne efekty osiąga się, pływając na basenie. Można też zafundować sobie lekcje tańca. Niektórzy mogą być zdziwieni, ale taniec, oprócz tego, że jest bardzo przyjemny i większość ludzi lubi tańczyć, to jeszcze jest znakomitą formą aktywności fizycznej, która przynosi same korzyści dla zdrowia i sylwetki.

Jeśli lubisz, zacznij biegać. Nie wolno się tylko forsować, to ma być lekki i niezbyt obciążający trening. Zaczynaj więc od niewielkich dystansów, od szybkiego marszu lub truchtu. Dopiero wraz ze wzrostem wydolności możesz zacząć podnosić sobie poprzeczkę.

Trening na płaski brzuch

Do treningu aerobowego włącz ćwiczenia na piękny brzuch. Wystarczy, jeśli poświęcisz na to 20 minut, 2-3 razy w tygodniu. Wykonuj tradycyjne brzuszki, unoszenia nóg, ćwicz z kołem hula-hoop. Nie forsuj się zbytnio. Ćwicz tak, abyś następnego dnia nie odczuwał skutków poprzedniego treningu.

Postępując konsekwentnie według takiego planu, po jakimś czasie osiągniesz swój cel. Kiedy? Trudno powiedzieć jednoznacznie. Każdy organizm reaguje inaczej, każdy organizm ma inny punkt wyjściowy. Jedno jest jednak pewne – jeśli będziesz zdeterminowany w działaniu, osiągniesz to, o czym marzysz.

Jeśli chcesz poznać szczegóły treningu na płaski brzuch, zapraszam na michalwrzosek.pl/trening/najlepsze-cwiczenia-brzuch-plaski-brzuch/.