Ramiona to część ciała, którą w zasadzie odsłaniamy najczęściej, niestety nie przekłada się to także na dbałość o nie i regularne ćwiczenia.

Oto kilka powodów dla których warto zainwestować odrobinę wysiłku w ramiona:

  • Trening przynosi szybkie rezultaty! Ćwicząc prawidłowo, po 10 minut dziennie, już po dwóch tygodniach zobaczymy rezultaty!
  • Seksowne i zgrabne ramiona są niezwykle pociągające – zwalczmy tę obwisłą galaretę 😉
  • Ręce są dużo silniejsze, a domowe prace jak wieszanie zasłon czy noszenie zakupów staną się lekkie i przyjemne.
  • Dodatkowo wzmocnione są mięśnie klatki piersiowej i ujędrniony biust (przydatne szczególnie dla Pań ;)).

Jeżeli Twoim celem jest sprawienie by ramiona były zgrabniejsze, zacznij od ćwiczeń z ciężarkami. Nie szalej jednak z ich ciężarem, powinny być lekkie, umożliwiające swobodę ruchów. W miarę postępów dobrze jest odrobinę zwiększać ich wagę, wówczas nasze mięśnie nie przyzwyczają się do jednego obciążenia.

Przykładowe ćwiczenia:

  • Stojąc w lekkim rozkroku unoś ramiona obciążone ciężarkami na boki, do wysokości barków  powtarzaj po 8-12 razy w 3 seriach, po każdej lekko rozluźniając ramiona.
  • Usiądź na krześle, chwyć ciężarki w dłonie, następnie wyprostuj ręce wzdłuż tułowia. Zginaj ramiona w łokciach tak , aby dociągać ciężarki do barków. Powtarzaj jak w poprzednim ćwiczeniu.
  • Stań w lekkim rozkroku, jedną dłoń oprzyj na biodrze, drugą chwyć ciężarek i wyprostuj w górę. Kolejno uginaj rękę w łokciu za głową pod kątem 90 stopni. Powtórz 15-20 razy i zmień stronę. Powtórz serię 2 razy.

Jeżeli marzą Ci sięPiękne ramiona, nie tylko na lato! wyrzeźbione bicepsy musisz zwrócić uwagę na różnorodność ćwiczeń, wybierając w szczególności zestawy rozbudowujące górną część klatki piersiowej, a także mięśnie pleców i ramion. Najlepsze dla wyrzeźbienia pięknych bicepsów będą ćwiczenia obejmujące uginania i prostowania ramion, wykonywane w różnych pozycjach ciała, pod różnymi katami i różnym obciążeniem. Większość z nich wykonasz korzystając ze sztangi, sztangielków czy wyciągu bloczkowego. Mięsień dwugłowy ramienia wymaga aby podczas ćwiczenia utrzymywać stałe napięcie mięśni i kontrolowany ciężar. Jeżeli Twoje bicepsy nie wyglądają jak u kulturysty pomimo wielu treningów, nie martw się! – duże znacznie mają uwarunkowania genetyczne, indywidualna budowa anatomiczna zarówno mięśni jak i kości. Ważny jest regularny i dobrze opracowany plan treningowy, a efekty z pewnością będą satysfakcjonujące.  Pamiętać należy także o odpowiedniej diecie zawierającej duże ilości białka.