Piękne plecy… Gładka i aksamitna skóra, ponętny i apetyczny kształt to marzenie większości z nas. Niestety jest to część ciała, o której często zapominamy w codziennej pielęgnacji. Jednak dopieszczone i zadbane są atrybutem piękna i przyciągają spojrzenia.

Oto kilka wskazówek kosmetycznych przydatnych w ich pielęgnacji, które można wykonać samemu (korzystając np. ze szczotki lub gąbki na długiej rączce) lub za pomocą drugiej osoby:

  • Codzienna pielęgnacja – unikaj częstych i bardzo ciepłych kąpieli (stosuj nie częściej niż  raz w tygodniu i do 10 minut), najlepiej sprawdzą się szybkie i niezbyt ciepłe natryski – skóra nie powinna być po kąpieli zaczerwieniona i rozgrzana gdyż traci jędrność, gdy jednak tak się stanie schłódź ciało chłodniejszą wodą.
  • Peeling – wygładza, pobudza krążenie i złuszcza zrogowaciały naskórek.
  • Oczyszczające maseczki – odświeżą, odżywią i dodadzą blasku. Konieczne jest dokładne spłukanie ich wodą po odczekaniu chwili na działanie.
  • Przy cerze z problemami  stosuj kremy z  kwasami AHA i BHA, które stosowane systematycznie przez okresy 2-3 tygodni rozjaśniają przebarwienia, zmniejszają ilość zmian zapalnych jak np. wypryski oraz wygładzą skórę. Warto o tym pamiętać, ponieważ plecy podobnie jak twarz i dekolt mają najwięcej aktywnych gruczołów łojowych, zatem to właśnie na nich najczęściej tworzą się niechciane zmiany trądzikowe. Cera z problemami mimo że niełatwa w leczeniu i zapobieganiu regularnie pielęgnowana może wyglądać pięknie przy odrobinie wysiłku.
  • Kremy i balsamy ujędrniające pomogą napiąć skórę i wygładzić nierówności.
  • Balsamy brązujące – pomogą nadać skórze lekko złocisty wygląd, co sprawi, że będzie wyglądać atrakcyjnie i apetycznie nawet w środku zimy.

Trening:

Dla pięknych pleców o zgrabnej linii i bez zbędnych „boczków” najlepiej łączyć trening siłowy i kardio. Ważna jest także dieta, bo nawet doskonale wymodelowane mięśnie zaginą pod warstwą sadełka.

  • Układ mięśniowy pleców należy trenować kompleksowo, czyli dla optymalnego efektu dobrze jest ćwiczyć na wszystkie partie mięśniowe rozłożone po całej płaszczyźnie pleców.
  • Najlepiej zacząć od treningu siłowego np. z ciężarkami który to wzmocni mięśnie, dopiero po nim przejść do ćwiczeń kardio które spalają wałeczki i fałdki np. w okolicach zapięcia biustonosza.
  • Trening musi być odpowiednio dobrany, dlatego PYTAJMY. Źle dobrane obciążenie lub niewłaściwa technika sprawi, że pominiemy docelowo wybrane do treningu mięśnie.
  • Korzystaj z nowości treningowych, nie ograniczaj się do tych samych ćwiczeń. Wypróbuj piłkę, bosu, gumę fitness lub TRX.
  • Gdy masz problemy z kręgosłupem, wiele ćwiczeń siłowych może być dla Ciebie nawet niebezpieczne, w tym wypadku idealnym rozwiązaniem będzie joga lub pilates pod okiem doświadczonych instruktorów.
  • Nie zapominaj o rozgrzewce! To bezsprzecznie najważniejsza czynność przed ćwiczeniami właściwymi. Na plecy dobrze wpłynie np. wiosłowanie, a następnie krążenia ramion i wymachy.
  • Wzmocnić i wymodelować plecy możesz za sprawą ćwiczeń takich jak ściąganie drążka do klatki piersiowej, przyciąganie jednorącz czy unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – tutaj koniecznie napinaj mięśnie pleców i brzucha.