Dokonując wyboru produktów dla szczupłej sylwetki, często stawiamy na owoce. Są stosunkowo lekkie i niskokaloryczne, niestety ich nadmiar może nie być tak do końca dla nas korzystny.

Dobierając owoce chcemy, aby były zdrowe i były gwarancją szczupłej sylwetki, poniżej znajduje się kilka ich rodzajów, które zdecydowanie warto polecić:

Jabłka

Powinny stanowić ważny składnik diety. Są łatwo dostępne, sycące, soczyste, chrupiące i łatwo mieć je zawsze pod ręką. Jak wykazały badania, nawet 3 owoce zjedzone dziennie mogą sprzyjać utracie masy ciała. Bogate w błonnik pomagają utrzymać sytość i zapobiegać napadom głodu. Jedno średnie jabłko ma 95 kcal, 25 g węglowodanów, 4,5 grama błonnika i 0,5 grama białka. Doskonale wzbogacić w te smakowite owoce codzienną owsiankę, sałatkę czy upiec je z kurczakiem.

Arbuzy

Są niskokaloryczne i bogate w wodę, co sprawia, że porcja wielkości dwóch szklanek ma mniej niż 100 kcal. Jedzenie arbuza, pozwala odczuć sytość na dłużej, a przy tym doskonale nawadnia. Owoce te są doskonałą przekąską lub dodatkiem do sałatek i świetnie orzeźwiają, a przy tym pomagają zaspokoić apetyt na słodycze. Szklanka pokrojonego w kostkę arbuza ma zaledwie 46 kcal, 11,5 grama węglowodanów, 0,5 grama błonnika, 9,5 grama cukrów oraz 1 gram białka.

Maliny

Małe, ale wielkie – niskokaloryczne, są bogate w nierozpuszczalny błonnik, a kubek malin to raptem 32-42 kcal. W tej niewielkiej porcji malin znajdziemy aż 8 gramów cennego błonnika, dlatego są zdecydowanym liderem wśród owoców sprzyjających odchudzaniu. Stanowią wspaniałą przekąskę, dodatek do smoothie lub lekkich deserów.  W porcji zwierają 14,5 grama węglowodanów, 5,5 gram cukrów i 1,5 grama białka.

Grejpfruty

Podobnie jak arbuzy, grejpfruty to bogactwo wody – ponad 90% oraz mają niewiele kalorii. Jeden średni owoc ma zaledwie 80 kcal. Są gorzkawe, dlatego niektórzy za nimi nie przepadają. Można dla przełamania ich goryczki zjadać je z dodatkiem słodzików bez kalorii. Zawierają w swoim składzie naringinę, która pomaga obniżać poziom cukru we krwi, a w konsekwencji, skutecznie stracić na wadze. Grejpfruty doskonale smakują w sałatkach, a ich sok sprawdzi się podobnie jak cytrynowy do wielu potraw i napojów. Ich spożycie warto jednak skonsultować z lekarzem, gdyż łączenie ich z pewnymi lekami może być niebezpieczne. Poza 80 kcal, owoc grejpfruta zawiera 20, 5 grama węglowodanów, 3 gramy błonnika, 18 gramów cukru oraz 1,5 grama białka.

Pomarańcze

Jeżeli nie lubisz grejpfrutów, być może to pomarańcze staną się twoim ulubionym owocem w diecie dla zgrabnej sylwetki. Wysoka zawartość błonnika i wody pomaga nasycić i nawodnić organizm. Są doskonałe w sałatkach, jako przekąska lub dodatek do napojów. Jedna duża pomarańcza ma 86 kcal, 21, 5 grama węglowodanów, 4,5 grama błonnika, 17 gram cukrów i 1,5 grama białka.