Z pewnością zdarzyły Ci się wieczory, w które coś za Tobą chodziło i bynajmniej nie chodzi o cień.. Ochota na przekąskę nie jest czymś złym, kwestią jest dobrać ją tak, aby była lekka i mało kaloryczna. Wbrew powszechnemu przekonaniu nocne podjadanie nie musi być szkodliwe, gdyż pójście spać na głodniaka jest o wiele gorsze dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dodatkowo taki głód może wywołać w nas uczucie niedosytu, który później objawi się nadmiernym objadaniem.

Zanim jednak dorwiesz się do lodówki bądź domowej spiżarni zastanów się na co masz tak naprawdę ochotę, na co masz smaka. Może to coś słonego? Słodkiego? Kremowego? być może chcesz sobie pochrupać? Gdy już ocenisz co to za potrzeba zacznij szukać, bo szkoda żebyś zapchany chipsami stwierdził że jednak chodziło o lody… Jakby na to nie patrzeć rozpoznanie potrzeby jest pierwszym krokiem. Kolejnym jest wybranie odpowiednich produktów, które będą lekkie i smaczne a do tego niezbyt kaloryczne. Oto lista smakołyków, które dobrze mieć w zanadrzu na każdą ewentualność, a zawierają mniej niż 150 kcal:

Precle z musztardą miodową

Kilka sztuk precelków i łyżka musztardy dają nam zaledwie 120 kcal

Serek wiejski z ananasem

1/2 porcja serka z dodatkiem kilku kawałeczków ananasa ma również ok. 120 kcal

Wafel ryżowy z masłem orzechowym

1 wafel z łyżką masła ma 125 kcal

Brokuły z hummusem

Kilka różyczek brokuła z dwoma łyżkami hummusu ma 110 kcal

Jogurt

Jeden kubełek lekkiego jogurtu z kawałkami np. nektarynki ma 120-130 kcal

Szynka z kremowym serkiem

3 plastry szyneczki z 2 łyżkami serka mają 120 kcal

Płatki z mlekiem

1/2 szklanki pełnoziarnistych płatków z mlekiem zawiera ok. 110 kcal

Kawałek sera z jabłkiem

1 nieduży kawałek delikatnego żółtego sera z jabłkiem ma ok. 115 kcal

Jagody z orzechami włoskimi

1/2 szklanki jagód z garścią orzechów ma 130 kcal

Pełnoziarniste tortille z salsą pomidorową

Porcja tortilli z 2 łyżkami salsy ma 150 kcal