Zalecane 2 litry dziennie – 8 szklanek wody, to dla wielu nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli nie czują tak silnego pragnienia lub zwyczajnie nie przepadają za wodą. W rzeczywistości większość z nas nie potrzebuje aż tak dużo wody, co drużyna piłkarska podczas meczu w upale…

Ta ogólna miara ilości potrzebnej nam wody, nie opiera się na badaniach naukowych. Dlatego naukowcy z Harvarda dokonali w tym celu konkretniejszych testów. Okazuje się, że potrzebujemy tak naprawdę średnio ok. 0,9 do 1,5 l wody dziennie, co przekłada się na cztery do sześciu szklanek płynu. Mówiąc „płynu” naukowcy podkreślają, że nie chodzi jedynie o samą wodę w czystej postaci, ale owoce, warzywa, zupy itd, czyli wszystko to, co wodę zawiera.

Dodatkowo, naukowcy podkreślają, że ilość potrzebnej nam każdego dnia wody, powinna być przyjmowana po trochu – nigdy naraz. Dostarczanie wody powinno odbywać się stopniowo, przez cały dzień. Warto pić poprzez posiłki, medykamenty przyjmować w postaci płynnej, itp.

Oczywiście zapotrzebowanie na wodę podczas upałów czy intensywnego wysiłku wzrasta, dlatego w takim wypadku ilość dostarczanych płynów powinna zostać zwiększona. Każdy z nas powinien wiedzieć jakie są objawy odwodnienia, co pozwoli znaleźć skuteczne lekarstwo w postaci szklanki wody lub talerza smakowitej zupy: zawroty głowy, osłabienie, kołatanie serca, ciemny odcień moczu – to proste oznaki, że trzeba się nawodnić!