Aby nawodnić nasz organizm, jest rzeczą oczywistą, iż należy pić optymalną ilość wody. Co ciekawe, większość z nas cierpi na odwodnienie nawet nie mając tego świadomoś
ci. Na szczęście nie trzeba jedynie pochłaniać kolejnych szklanek wody, gdyż istnieje naprawdę mnóstwo produktów, które wspomogą nawadnianie naszego organizmu.

Oto zdrowe sposoby na nawadnianie, które bogate są w elektrolity i nie posiadają niezdrowych dodatków jak np. cukier:

  • Woda kokosowa – bogata w potas, idealna przed i po treningu.
  • Woda kaktusowa – głównie składa się z koncentratu opuncji – idealna na kaca z powodu zawartości przeciwutleniacza betalainy. Jest doskonała jako napój przed snem lub podczas grillowania.
  • Woda z karczochów – niskokaloryczna i pełna przeciwutleniaczy, ma smak lekko pikantny z nutą cytryny, jabłka i mięty.
  • Woda klonowa – rekomendowana jako zamiennik wody kokosowej czy brzozowej, pobierana bezpośrednio z drzewa klonowego, ma mniej niż 5 g cukru na porcję. Doskonała w upalne dni.
  • Pomidory, arbuzy, sałata, jagody czy ogórki to bogactwo życiodajnej i nawilżającej wody w postaci warzyw i owoców. Dodawanie tych nawadniających produktów do codziennej diety pozwala nawodnić organizm na równi z tradycyjnym piciem wody.
  • Lód – dodanie lody do wody sprawia, że nabiera ona innego wymiaru, a z odrobiną plasterków cytrusów czy listkami mięty zachęci każdego.