Zgrabna sylwetka to marzenie niejednej osoby, dlatego też, aby poprawić wygląd swojego, należy postawić przede wszystkim na aktywność fizyczną.

Dla wielu osób siłownia jest najlepszym miejscem do ćwiczeń, przy pomocy których można nie tylko schudnąć, ale również zbudować masę mięśniową. Warto jednak wiedzieć o tym, iż zajęcia fitness, które przeznaczone są głównie dla kobiet, również pomagają poprawić wygląd sylwetki, dlatego też obecnie niejeden klub fitness oblegany jest przez wiele ćwiczących pań. Na jakie ćwiczenia warto się jednak zdecydować?

Step

Step to forma choreograficznych zajęć, które są bardzo intensywne, dlatego też, aby się zdecydować na taką formę aktywności fizycznej, należy być w bardzo dobrej kondycji. Dzięki ćwiczeniom przy użyciu specjalnego stopnia możliwe jest usprawnienie układu sercowo-naczyniowego, a także wymodelowanie bioder, ud oraz pośladków. Taka forma ćwiczeń nie jest jednak wskazana dla osób, które zmagają się z otyłością, ponieważ mogą one wpłynąć bardzo negatywnie na stan zdrowia. Zajęcia na stepie można połączyć np. z użyciem ciężarków, dzięki czemu dochodzi do wzmocnienia zarówno górnych, jak i dolnych partii mięśni.

Cross fit

Dosyć popularną formą ćwiczeń jest tzw. cross fit, który początkowo powstał z myślą o szkoleniu służb mundurowych, jednak szybko zyskał na popularności w klubach fitness. Taki trening nie należy do najdłuższych, ponieważ trwa około 30 minut, jednak niezwykle ważne jest to, iż jest bardzo intensywny. Na czym jednak polega ten trening? Przede wszystkim na tym, aby wykonywać maksymalną liczbę powtórzeń konkretnego ćwiczenia, angażując w tym celu jak największą liczbę mięśni. Niezwykle ważne jest to, aby wykonywać serię kilku ćwiczeń, pomiędzy którymi należy zastosować krótką przerwę. Z uwagi na fakt, iż taki trening jest dosyć wyczerpujący i bardzo intensywny nie jest on polecany osobom, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z treningiem.

Stretching

Inną bardzo popularną formą zajęć jest stretching, który polega na wykonywaniu ćwiczeń rozciągających, a także tych, które pomagają zredukować napięcie mięśniowe. Takie ćwiczenia najlepiej wykonywać pod koniec każdego innego treningu, ponieważ pomagają się wyciszyć, a także się uspokoić.