„Ciało osiąga to, w co umysł wierzy”

 

Skąd bierze się motywacja? Każdy z nas ma swoje głęboko ukryte oraz jawnie wyrażane potrzeby i cele. Podobno nic tak nie smakuje, jak bycie szczupłą, zdrową i piękną. Potrzeba uczucia bycia bardziej seksowną, słuchania komplementów od znajomych, nałożenia bikini i czucia się w nim dobrze, to mogą być powody dla których chcemy zrzucić te 5 czy 15 kilo, wyrzeźbić brzuch lub ramiona. Ale obok tych dążeń związanych z atrakcyjnym i estetycznym wyglądem, są też te skrajnie ważne dla naszego zdrowia i życia takie, jak np. zmniejszenie ryzyka zawału serca, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego.


Pamiętaj, że podejmując się treningu powinnaś mieć jasno sprecyzowany cel. Zostaw wszystkie niepowodzenia za sobą. Uwierz w to że osiągniesz zamierzony cel, a pójdzie ci świetnie! Pamiętaj, że nie ma to jak towarzystwo! Trening z innymi powoduje, że wspólne trudy zamieniają się w przyjemność, dlatego zachęć znajomych do wspólnej walki o zdrowie. Możesz zapisać się na fitness lub zakupić urządzenie do ćwiczeń w domu. Sama potrafisz zawziąć się na tydzień, a może miesiąc. Realnie podchodząc do realizacji celów typu wyrzeźbienie ciała, schudnięcie taki czas najprawdopodobniej będzie zbyt krótki, koniecznie poszukaj wsparcia. Jeśli wstydzisz się rozmawiać o tym otwarcie, poszukaj osób o podobnych celach na forach internetowych lub po prostu zasięgnij informacji u trenera w klubie. Wymiana doświadczeń nawet tylko raz w tygodniu może stać się dla ciebie motorem napędowym do działania, więc nie lekceważ tej rady. Podtrzymanie motywacji jest ogromnie ważne. Kiedy brakuje motywacji, wszystko traci sens i robi się szare, a przyszłość jawi się jak coś niejasnego, poszukajmy inspiracji do działania. Zawsze jest jakieś rozwiązanie, a czekoladowe lody tym rozwiązaniem nie są.

Zacznijmy od ułożenia planu działania:

 

  • jaki cel chcesz uzyskać?
  • ile czasu potrzebujesz na jego realizację?

 

Działania powinny być stopniowe, nie od razu Rzym zbudowano! Duży cel najlepiej podzielić na mniejsze. Gdy osiągniesz pierwszy cel, zabierz się za kolejny.

 

Ćwiczenia nie są łatwą sprawą… na początku. Już po kilku treningach zauważysz różnego rodzaju pozytywne efekty ćwiczeń, a do tego mobilizacja żeby pójść na zajęcia lub poćwiczyć w domu przyjdzie ci dużo łatwiej, co sprzyja regularnym treningom, czyli małym kroczkom do dużego (ważnego) dla ciebie celu.

 

Aż tu nagle… miałaś ciężki dzień w pracy, masz natłok obowiązków domowych, za oknem pada deszcz, nie wyspałaś się, przejadłaś… każdy z nas zna te uczucia. Kiedy będą takie chwile, nie rezygnuj. Każdemu zdarza się nie mieć ochoty kompletnie na nic, ale wiesz co? Kiedy jest się już ubraną i gotową na fitness czy bieganie, zostawia się problemy za sobą na tą jedną godzinę! Co ciekawe wysiłek fizyczny działa w ten sposób, że polepsza naszą kreatywność i często po ćwiczeniach wpadasz na pomysł jak rozwiązać problem.

 

Kiedy w słabszy dzień wykonasz założony plan, satysfakcja z treningu będzie ogromna. Będąc konsekwentną i wytrwałą, codziennie pilnując godzin zdrowych posiłków lub odpowiednio planując czas na ćwiczenia osiągniesz swój cel.

 

Jak pokonać chwilowe zachcianki i słabości? Zastanów się co osiągniesz, jeżeli będziesz się zdrowo odżywiać i ćwiczyć: lepszy wygląd, zdrowie, pewność siebie itp. Niech batonik nie będzie przeszkodą na drodze do celu. Zdrowa żywność i aktywność fizyczna naprawdę mają sens i jeśli w to nie wierzysz, to nigdy nie polepszysz jakości swojego życia. Niech wizja konsekwencji przytycia będzie dla ciebie zimnym prysznicem, który postawi cię na nogi i zmobilizuje do działania na rzecz własnego zdrowia i całkowitego, zdrowego zadowolenia z siebie.

 

Bądź aktywna. Najlepszy czas na działanie jest teraz.

Droga od myślenia do działania bywa bardzo długa, dlatego pierwszym krokiem po przeczytaniu artykułu będzie ustalenie przez ciebie daty rozpoczęcia realizacji planu (najlepiej dziś!) i uwaga… zakończenia! Tak, właśnie termin końcowy mobilizuje nas do odpowiedniego rozłożenia energii. Działaj!

Autor: Marta Romanowska