Jak wykazują najnowsze badania, mleko jest najlepszym sposobem na nawodnienie i odżywienie organizmu podczas treningu! Jego naturalna równowaga pomiędzy sodem, węglowodanami oraz białkami, czyni z niego wprost idealny napój uzupełniający płyny. 

Naukowcy przebadali grupę mężczyzn, którzy mieli za zadanie wykonywać solidny trening na rowerach w przeciągu kilku dni. Po każdym z ciężkich treningów mieli do wypicia inny napój – mleko krowie, mleko sojowe, koktajl na bazie mleka lub napój energetyczny dla aktywnych. Po czy zbadano im krew i mocz pod kątem poziomu nawilżenia organizmu oraz składników odżywczych.

Wynik był zaskakujący, ponieważ każdy rodzaj napoju mlecznego był znacznie lepszy od napoju energetycznego! Dodatkowy „pokarm” jaki stanowiło mleko pozwalał odżywić i zachować większą ilość płynów. Mężczyźni, którzy popijali mleko, zauważyli również, iż byli bardziej syci ze względu na białka zawarte w mleku. Jeśli chodzi o smak i przyjemność z picia – wygrał napój energetyczny, na szarym końcu uplasowało się mleko sojowe.

Naukowcy pokusili się również o odpowiedź na pytanie czy sama woda jest dobrym sposobem na nawodnienie po treningu. Ich odpowiedź jest zaskakująca, gdyż stwierdzili, iż pod wpływem wody spada poziom sodu w organizmie, co możne wywołać jeszcze większe odwodnienie!