Jeżeli czujesz się z rana przemęczony i bez wigoru warto zmienić kilka drobiazgów a zapewnisz sobie pełen energii dzień i później spokojną noc.

Aby czuć się dobrze cały dzień i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie mózgu i całego organizmu – nie zapominaj o śniadaniu! Jeżeli nie masz apetytu zrób przepyszny koktajl np. zmiksuj banana z mlekiem, łyżką otrębów owsianych i odrobinką miodu.

Jeśli chcesz być pełen energii utrzymuj stały poziom cukru we krwi. Nie oznacza to że masz wcinać słodycze!

Jedz często małe posiłki najlepiej o jak najmniejszej zawartości tłuszczu. Pij także nawet 2 litry wody – gdyż stałe nawadnianie zapobiega zmęczeniu.

Kiedy tylko masz taką możliwość gotuj korzystając ze świeżych składników. Żywność przetworzoną zawsze analizuj czytając dokładnie etykiety. Unikaj smażenia w głębokim tłuszczu potraw tj. sajgonek, krokietów, mięs lub ryb w cieście, a także sosów mącznych, śmietanowych bądź na majonezie. Najlepszy jest ryż, krótko smażone makarony z warzywami bądź potrawy gotowane na parze.

Aby zapewnić sobie lepsze trawienie, zmniejsz spożycie tłuszczów i cukrów, włącz do diety więcej produktów pełnoziarnistych, owoców, warzyw, orzechów i nasion. Pij też jak najwięcej wody. Gdy trawienie się polepszy poczucie dyskomfortu oraz bóle powinny się zmniejszać, ponadto pomoże to w dolegliwościach jak nieświeży oddech czy zaparcia.

Chcąc się dobrze wyspać, nie jedz zbyt późno. Zjedz wczesną kolację opartą na niskotłuszczowym lekkim posiłku. Głodzenie nie sprzyja zasypianiu, a późne obfite kolacje bywają przyczyną niespokojnych nocy. Jeżeli nie możesz zasnąć pomoże ciepły napój mleczny bez kofeiny bądź herbatka ziołowa. Dobry sen jest konieczny dla dokonania przez organizm niezbędnych napraw, a mózg może dzięki niemu lepiej funkcjonować.