Kupujemy dużo i nie do końca przemyślanie, po czym okazuje się że wiele z zakupionych warzyw czy owoców, niestety musimy wyrzucić. Dodatkowo, te wszystkie świeże i coraz częściej spotykane ekologiczne produkty są coraz droższe. Nie wyrzucajmy zatem pieniędzy do kosza, zwłaszcza jeśli dbamy o zdrowe odżywianie, gdyż odpowiednio zagospodarowane zakupy jarzynowo – owocowe, mogą nam przynieść wiele korzyści, nie nadwyrężając naszego portfela!

Starając się utrzymać zdrową dietę, a jednocześnie chcąc maksymalnie wykorzystać zakupione produkty, warto zastanowić się nad tym co kupujemy i z jaką częstotliwością. Jeżeli możemy pozwolić sobie na codzienne niewielkie zakupy produktów które wykorzystujemy na bieżąco to super, ale jak wiadomo często zwyczajnie nią mamy czasu i wykonujemy większe zakupy raz na jakiś czas. Kupowanie puszkowanych czy mrożonych warzyw i owoców nie jest bardzo złym rozwiązaniem, jednak nic nie zastąpi smaku i konsystencji tych świeżych, zwłaszcza że są one wówczas najbogatsze w wartości odżywcze jak witaminy, minerały czy błonnik.

Dodawaj świeże warzywa i owoce do każdego posiłku! Nawet na szybko podgrzewane danie wzbogać kilkoma pomidorkami koktajlowymi czy jabłkiem. W ten sposób zyskasz wiele cennych składników,a także zjesz pożywny dodatek bez pustych kalorii!

Jeżeli kochasz jajka, to np. omlety są idealnym sposobem na wykorzystanie nadmiaru warzyw które zakupiłeś! Masz brokuły, szparagi, pomidorki, szpinak itd. wówczas wystarczy lekko je blanszować lub przesmażyć na odrobinie oliwy i dodać do omletów! Będą doskonałym urozmaiceniem diety np. na śniadanie. Takie pożywne zestawienie dodaje wiele energii, a Ty jesteś syty na dłużej.

Jeżeli kupujesz duże porcje warzyw i owoców raz w tygodniu lub rzadziej, możesz je zblanszować (lekko obgotować we wrzątku) i podzielić na porcje w małych pojemnikach, a następnie zamrozić. Gdy przyrządzasz szybkie danie np. z kurczakiem wystarczy wrzucić porcję warzyw na patelnię razem z mięsem i szybkie smaczne oraz zdrowe danie gotowe!

Przygotuj dietetyczne przekąski z warzyw. Nie kupuj po kilka marchewek, weź z półki tańsze i większe opakowanie. Wygospodaruj czas jednego dnia, aby przygotować takie paczuszki przekąskowe z warzywami, które będziesz zajadać zamiast tuczących i kalorycznych smakołyków. Pokrój na podłużne paski marchewki, seler naciowy, ogórki zielone, paprykę kolorową, dodaj małe pomidorki koktajlowe czy inne ulubione warzywa (np. różyczki brokułów czy kalafiora wcześniej lekko zblanszowane) i podziel je na porcje, układając woreczki gdzieś na widoku w lodówce. Wówczas zawsze gdy przyjdzie Ci ochota na coś smacznego będzie czekała na Ciebie świeża porcja warzyw).

Zbliża się sezon na wszelakie owoce, warto zatem zakupić ich więcej, aby część z nich obrać i pomrozić w porcjach. Takie zmrożone owoce idealnie nadadzą się do pysznych dietetycznych koktajli, które są szybkie w wykonaniu i doskonale pożywiają. Takie zmrożone owoce z dodatkiem śmietanki lub chudego mleka są także doskonałym sposobem na domowe zdrowe lody!