Pobudka! Czasami wyłonienie się z pieleszy naszej sypialni bywa trudne.. Ale jest sposób, aby rozruszać się i nabrać witalności na cały dzień, wystarczy aktywnie rozpocząć poranek! Warto wykonać kilka poniższych ćwiczeń, aby tryskać energią i pozostać w formie.

Skłony – jeżeli chcesz wyrównać oddech i zrelaksować się o poranku stań prosto, nogi rozstaw na szerokość bioder. Możesz zamknąć oczy, a następnie ręce powolnym ruchem wyprostuj nad głową starając się lekko rozciągnąć, następnie powoli zrób skłon. Najpierw na wprost, kolejny do prawej nogi a następny do lewej, za każdym razem rozciągając się do góry. Taką naprzemienną serię powtórz 3-5 razy, starając się utrzymać w każdym skłonie po kilka sekund. To idealny poranek!

Skręty tułowia – stań w lekkim rozkroku, ułóż ręce na biodrach a następnie rób skręty tułowia naprzemiennie  na prawą i lewą stronę. Powtórz kilka razy.

Przysiady – stań stabilnie na całych stopach po czym rób przysiady starając się nie odrywać ich od ziemi. Powtórz kilka razy.

Krążenia bioder – dłonie oprzyj na biodrach a następnie zacznij wykonywać okręgi biodrami. Powtórz po kilka razy na prawa i lewą stronę.

Doskonale sprawdzi się także powtórzenie tej przykładowej wersji jogicznego powitania słońca:

Sekwencja polega na rozciągnięciu się do góry, następnie skłon, lekko odpychamy się od podłoża, i odskok do tyłu (można zgiąć kolana). Kolejno pies z głową na dół, pies z głową do góry i sekwencja wraca, czyli pies z głową w dół, lekki opad, przeskok do przodu, wsparcie się na podłożu, podniesienie i wyprost do góry. Na końcu rozluźniamy się i stajemy z rękami wzdłuż tułowia. Taką przykładową sekwencję warto powtórzyć minimum 6 razy, aby poczuć rezultat.