Większość ludzi ze względu na niezrównoważoną, nieodpowiednią dietę nie dostarcza odpowiednich ilości witamin i minerałów koniecznych by chronić się przed nowotworami, chorobami serc, czy wieloma innymi. Badacze uważają, iż większość ludzi korzysta z suplementów multiwitaminowych w sytuacjach:

  • przebywania na dietach mających na celu odchudzanie, dostarczających poniżej 1500 kcal, gdy ogranicza się ilość spożywanego jedzenia, co sprawia często wrażenie, iż nie dostarcza się wówczas wystarczającej ilości składników odżywczych;
  • gdy regularnie pomijane są posiłki, zastępując je szybkimi kalorycznymi przekąskami ubogimi w składniki odżywcze;
  • gdy dieta opiera się na pokarmach przetworzonych, która bogata jest w tłuszcze nasycone, cukry i sól, nie jest jednocześnie bogate w witaminy;
  • brak w diecie rekomendowanych 5 porcji warzyw i owoców, tak bogatych w antyoksydanty, witaminy i minerały;
  • w przypadkach alergii pokarmowych, gdy bardzo trudno jest w pożywieniu wypełnić wszystkie braki składników odżywczych;
  • gdy decydując się na dietę wegańską, nieumiejętnie zbilansowana i przygotowana dieta jest czynnikiem utrudniającym dostarczenie organizmowi kompletu składników;
  • będąc w ciąży kobiety uzupełniają niedobory kwasu foliowego.

Każda z powyższych sytuacji często usprawiedliwia zażywanie suplementów jako alternatywa zdrowego odżywiania. Niestety zażywanie ich w sytuacjach jak wyżej jest uzasadnione na krótką chwilę. Najważniejsze to komponować swoją dietę tak aby dostarczała nam tego czego potrzebuje nasz organizm, a to mimo że nie jest łatwe, daje wymierne rezultaty. 

 

Zdrowe odżywianie – Fiteria.pl