Rozpoczynając rozszerzanie diety niemowlęcia od warzyw i owoców, warto pamiętać również o stopniowym wprowadzeniu produktów zbożowych. Jednym z najpopularniejszych artykułów zbożowych dla niemowląt jest kaszka pszenna.

 

Kiedy jest odpowiedni moment na wprowadzenie kaszki pszennej do jadłospisu dziecka?

Kaszka pszenna powinna być wprowadzana do diety po ukończeniu przez niemowlę szóstego miesiąca życia. Śladowe jej ilości można jednak podać niemowlęciu jeszcze przed ukończeniem pierwszego półrocza. Ma to związek ze stanowiskiem Europejskiego Towarzystwa do spraw Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci z 2007 roku w sprawie wprowadzenia glutenu do diety niemowlaka, zgodnie z którym powinno to nastąpić nie wcześniej niż w czwartym miesiącu życia dziecka. Kaszka pszenna, jako jeden z przykładów posiłku dedykowanego niemowlętom, może być podawana w celu wytworzenia tolerancji na gluten. Należy zacząć od niewielkiej ilości kaszki – około pół łyżeczki (2-3g/100ml) i uważnie obserwować reakcję dziecka. Jeśli u niemowlęcia nie wystąpi reakcja alergiczna, należy zwiększyć dawkę do maksymalnie kilku łyżeczek na dobę. Po pozytywnym przeprowadzeniu „próby glutenowej” nie ma potrzeby podawania niemowlęciu większej ilości kaszki pszennej. Na tym etapie powinno się powrócić do wyłącznego karmienia piersią lub mlekiem modyfikowanym.

Dlaczego warto podawać dziecku kaszkę pszenną?

Kaszka pszenna stanowi pełnowartościowy posiłek, którego włączenie warto rozważyć w jadłospisie siedmiomiesięcznego malucha, który rozpoczyna przygodę z rozszerzaniem diety. Sprawdź, czym się kierować przy wyborze odpowiedniej kaszki pszennej dla naszego malucha i jakie zalety posiadają obecnie dostępne na rynku produkty z grupy kaszek dla niemowląt i dzieci.

l Zawarta w kaszce ilość poszczególnych składników odżywczych, takich jak: kwasy tłuszczowe, węglowodany, białka, sole mineralne jest idealnie dopasowana do potrzeb niemowląt.

l Wariant bezmleczny kaszki pszennej, dostępny m.in. tutaj: http://humana-baby.pl/produkt/humana-100-organic-kaszka-bezmleczna-pszenna/ pozbawiony jest białek mleka krowiego i laktozy, dzięki czemu posiłek może być spożywany przez małych alergików i dzieci z nietolerancją cukru mlecznego.

l Większość kaszek sygnowana jest znakiem 100 % organic – warto sięgać po taki wariant kaszki z uwagi na ekologiczne pochodzenie zbóż, z których powstał produkt.

l Najlepsze są kaszki pozbawione cukru, konserwantów, wzmacniaczy smaku i zapachu. Warto wybrać kaszkę o najbardziej ograniczonym, naturalnym składzie.

l Kaszka pszenna ma gładką konsystencję bez grudek i przyjemny, delikatny smak, dzięki tym cechom posiłku niemowlęta chętnie akceptują nowe danie.

l Przygotowanie kaszki wymaga niewielkiego nakładu pracy. Wariant mleczny wymaga jedynie rozrobienia produktu z przegotowaną wodą, ściśle według wskazówek producenta widocznych na opakowaniu. Kaszka pszenna bezmleczna powinna być zaś połączona z porcją odciągniętego pokarmu matki lub z mlekiem modyfikowanym, w zależności od sposobu żywienia naszego malucha.

Kaszkę pszenną tworzy się ze starannie wyselekcjonowanych ziaren zbóż, pochodzących z certyfikowanych upraw ekologicznych. Brak sztucznych dodatków i ograniczona do niezbędnych składników zawartość produktu są gwarantami bezpiecznego i zdrowego wyboru żywieniowego dla maluszka.