Większość z nas chce mieć piękne, wysportowane ciało. Odpowiedni trening na atlasie może nam to umożliwić. Tutaj poznacie największe zalety ćwiczeń na atlasie i dowiecie się co dzięki temu możecie osiągnąć.

Czym właściwie jest atlas do ćwiczeń:

Atlas do ćwiczeń to sprzęt, na którym możecie ujędrnić całe swoje ciało oraz nadać mu odpowiedni kształt. Na siłowni jest to jedno z najbardziej obleganych urządzeń do ćwiczeń siłowych. Istnieje również możliwość nabycia takiego urządzenia do domu, gdzie w spokoju wykonamy odpowiedni trening. W Hop-sport.pl znajdziemy atlasy do ćwiczeń, które możemy postawić w swoim domu, dane modele różnią się wielkością oraz ilością stanowisk. Tutaj zawsze możemy znaleźć odpowiedni dla siebie model.

Zalety ćwiczeń na atlasie:

Ćwiczenia na atlasie umożliwiają wykonanie treningu siłowego, dzięki któremu mamy szansę na:

l Szybkie spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej

Dzięki takim ćwiczeniom zbudujemy odpowiednią masę mięśniową, dzięki czemu zwiększymy swoją siłę.

l Poprawienie postawy ciała

Dzisiaj nie ma osoby, która nie byłaby chodź lekko przygarbiona. Przytłacza nas stres i ciężka praca. Ćwiczenia na atlasie jak już wcześniej wspomniano wzmacniają mięśnie, ale nie tylko bicepsy. Dzięki takim ćwiczeniom wzmocnimy także wszystkie mięśnie górnej partii ciała, przez co bez problemu utrzymamy prawidłową postawę.

l Wzrost wytrzymałości i siły

Regularne treningi powodują zwiększenie wytrzymałości oraz ogólnej siły fizycznej.

Za tym idzie również wzmocnienie całego układu kostno-stawowego, przez co szkielet ciała jest bardziej odporny na urazy. Dodatkowo zwiększa się gęstość kości, a to sprawia, że znacznie spada ryzyko wystąpienia osteoporozy w przyszłości.

l Odreagowanie stresu

Wysiłek fizyczny to świetny sposób na odreagowanie stresu, którego doświadczamy niemal na co dzień. Dzięki nim zniknie niepotrzebne napięcie mięśni oraz zaczną wydzielać się endorfiny, czyli hormony szczęścia, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie.

l Wyrzeźbienie idealnej sylwetki

Odpowiedni zestaw ćwiczeń pozwoli Ci wyrzeźbić całe ciało. Przy dobrym treningu poprawisz mięśnie łydek, ud, pośladków, brzucha, pleców, klatki piersiowej, barków oraz ramion.

l Ogólną poprawę zdrowia

Trening siłowy obniża zły cholesterol oraz stabilizuje ciśnienie krwi. Dzięki niemu wzmacniasz układ krążenia, zwiększasz siłę, poprawiasz swoje samopoczucie, a także spowalniasz procesy starzenia.

Dzięki regularnym treningom na atlasie możemy osiągnąć wiele, ale jak każde urządzenie do ćwiczeń, również atlas ma swoje minusy. Nie każdy może na nim ćwiczyć. Od takiego treningu powinny wstrzymać się osoby, które mają problemy z kręgosłupem, wady postawy, problemy ortopedyczne, choroby i wady serca. Przed rozpoczęciem poważnych treningów warto najpierw skonsultować się ze swoim lekarzem i zapytać, czy taki trening jest dla nas wskazany. Przecież bezpieczeństwo i zdrowie jest najważniejsze.