Ciągły pośpiech, brak czasu na gotowanie, ba nawet zakupy? Oto kilka porad które pomogą Ci zjeść zdrowo i szybko w każdy zwariowany dzień 🙂 Jak uskutecznić jedzenie w biegu?

Poranki bywają najcięższe, gdy musisz zebrać siebie i wszystkie sprawy na dzień w jakąś rozsądną całość..

Absolutnie nie wykluczaj śniadania! Nie musisz robić omletów czy kanapek z misternie ułożonymi składnikami – wystarczy gdy zjesz jogurt naturalny z garścią musli i przegryziesz jabłko! Jeżeli wolisz coś na ciepło – płatki owsiane błyskawiczne zalej gorącym chudym mlekiem i dodaj bakalie i orzechy. Dobrze włączyć też warzywa do każdego posiłku, dlatego możesz schrupać marchewkę lub seler naciowy.. Jeżeli jednak zdarzy się, że nawet tak szybkiego śniadania nie zdążysz wcielić w życie weź na drogę banana..

Przerwa na obiad, lunch, cokolwiek –  wybieraj sałatki!

Ale nie te ociekające tłustym majonezowym lub śmietanowym sosem, tylko te ze świeżych warzyw, z dodatkiem kurczaka, ryby czy sera z np. kromeczką razową. Kebab, zapiekanka, kawałek pizzy, dania orientalne – owszem zdarzają się ich zdrowsze alternatywy, ale te najłatwiej dostępne z reguły są bardzo słone, tłuste i ciężkostrawne, dlatego jak chcesz w dobrym nastroju i bez problemów trawiennych przetrwać aktywny dzień mijaj je szerokim łukiem..

Jeżeli lubimy sami przygotowywać posiłki, ale zależy nam by zrobić je szybko i jednocześnie zdrowo, warto pamiętać o tym aby były zbilansowane pod względem składników odżywczych.

Powinny być kolorowe, aromatyczne i o urozmaiconym smaku. Podstawą zdrowego posiłku, czy to kanapki, czy innej szybkiej przekąski, ważne jest aby był bogaty w warzywa, bez względu na to czy łączymy go z mięsem, nabiałem czy pieczywem.

Padamy z głodu a w perspektywie do wyboru jedynie sklep spożywczy..

To najprostszy sposób na jedzenie w biegu, a drożdżówka czy baton to rzeczywiście pierwszy pomysł jaki się nasuwa, ale aby było równie szybko i zdrowo najlepiej wybrać bułeczkę  razową, do tego kefir i np. pomidorki koktajlowe. Idealnym pożywnym, szybkim i smacznym posiłkiem może być także sok wielowarzywny z pieczywem pełnoziarnistym i owoc w charakterze deseru – dostarczymy w ten sposób wielu witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, a nie tylko pustych kalorii.