Jeżeli jesteś stale głodny być może nie odżywiasz się jak należy.. Nagłe ataki głodu, które dopadają Cię w najmniej spodziewanych momentach sprawiają nieraz, iż zjadasz produkty, które nie sycą, są kaloryczne i powodują tycie… Możesz jednak zwalczyć te uciążliwe wahania stężenia glukozy we krwi, co sprawi, iż łatwiej jest uzyskasz i co ważne – utrzymasz zdrową masę ciała. Podstawą jest odpowiednie odżywianie.

Naukowcy z Imperial College w Londynie i Northwestern University wykazali, iż Ci którzy jedzą częściej, mają większa tendencję do spożywania produktów mniej kalorycznych, bogatszych w wartości jak warzywa czy owoce. Jedząc regularnie nie miewasz napadów głodu i dokonujesz lepszych wyborów podczas posiłków. Lepsze wybory pomagają nam pozostać sytymi na dłużej, co prowadzi do mimowolnego ograniczenia dodatkowych przekąsek.

Oto kilka zasad, które pomogą lepiej dobierać produkty w posiłkach, czego skutkiem będzie zgrabniejsza sylwetka, lepszy humor i więcej energii!

  •  Talerz wzbogać solidną porcją warzyw. Są one niskokaloryczne, zawierają dużo wody oraz błonnika, co sprawia, że czujemy się pełni na dłużej. Jedząc dużo warzyw automatycznie zjadamy mniej produktów węglowodanowych. Dodatkowo kolory na talerzu sprawiają, że każdy posiłek staje się czystą przyjemnością i bukietem smaków. Nie bój się kreatywności w kuchni!
  • Deser zawsze z owocami! Jedząc porcję owoców na deser, zaspokajasz apetyt na cukry, a zdrowe owoce są bogactwem wartości których potrzebujesz. 1/2 szklanki owoców to średnio 60 kcal, a do tego błonnik, który wspomaga trawienie i syci!
  • Nie myśl o kaloriach – jedz zdrowo, to najważniejsze.  Wartościowe kalorie to dobre kalorie!
  • Fasola… Oj tak, rośliny strączkowe to najlepszy sposób na dostarczenie białka, błonnika i wielu innych składników odżywczych. Są sycące dlatego możesz być pewien, że szybko po porcji soczewicy, fasolki czy groszku nie zgłodniejesz. Są doskonałe dla wszystkich!

Jedz więcej i chudnij – proste! 🙂